English

موسوی عنوان کرد:

طرح جبران و تثبیت یادگیری دانش آموزان خوزستانی

خوزستان معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان از پوشش ۱۰ درصدی دانش‌آموزان خوزستانی در طرح جبران و تثبیت یادگیری خبر داد.

طرح جبران و تثبیت یادگیری دانش آموزان خوزستانی

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان،سیده فرانک موسوی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان خوزستان که امروز (اول خردادماه) برگزار شد، با اشاره به اجرای طرح جبران و تثبیت یادگیری، اظهار کرد: با توجه به اینکه در دو سال گذشته در آموزش به دلیل غیرحضوری بودن با چالش‌هایی مواجه شدیم و شاهد افت تحصیلی بودیم، طرح جبران و تثبیت یادگیری اجرا شد تا یادگیری دانش‌آموزان تثبیت شود.  

 وی ادامه داد: ضرورت اجرای طرح از این جهت است که در دوره ابتدایی مهارت پایه‌ای آموزش داده می‌شود و هر گونه ضعف در این پایه‌ها ممکن است منجر به خروج دانش آموز از تحصیل شود اما از طرف دیگر، نقطه قوت آموزش ابتدایی این است که دانش‌آموزان سرعت بالایی در یادگیری مطالب درسی دارند.

معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: این طرح را در استان خوزستان با هدف مداخله و جبران آموزشی اجرا کردیم. از دیگر اهداف طرح، تقویت بنیه علمی، کاهش افت تحصیلی، حمایت از دانش‌آموزان لازم‌التوجه از جمله کودکان بازمانده از تحصیل، بدسرپرست، بی‌سرپرست و دیرآموز و تکرار پایه‌ها بود. حدود ۱۰ درصد از دانش آموزان در طرح جبران و تثبیت یادگیری پوشش داده شدند. همچنین دانش‌آموزانی که در سال قبل بازمانده بودند در این طرح شرکت کردند.

موسوی یادآور شد: طرح در دور اول در درس فارسی و ریاضی و در دور دوم در درس فارسی، ریاضی و علوم اجرا و دو جلسه آموزشی در هر هفته برای هر درس برگزار شد. این طرح با مشارکت ۱۲ هزار و ۹۴۴ معلم و ۶۱ هزار و ۶۸۲ دانش‌آموز ابتدایی اجرا شد.

وی عنوان کرد: اطلاع‌رسانی در سطح استان برای اجرای این طرح داده شد. نتایج شناسایی دانش‌آموزان مشمول برنامه برای مرحله دوم طرح، تا ۱۵ خردادماه اعلام خواهد شد. دانشجومعلمان، معلمان، سربازمعلمان و فرهنگیان بازنشسته می‌توانند در این طرح شرکت کنند و آموزش نیز از اول تیرماه آغاز خواهد شد. مرحله بعدی این طرح از اول شهریورماه آغاز خواهد شد.

معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان بیان کرد: سال گذشته نیز این طرح را اجرا کردیم اما نیاز است اعتباری برای آن در نظر گرفته شود زیرا معلمان به انگیزه نیاز دارند البته پیشنهاد ما این است که از محل مسئولیت‌های اجتماعی شرکت‌ها نیز اعتباری در نظر گرفته شود.

موسوی گفت: با توجه به آب و هوای استان خوزستان و وضعیت وسایل سرمایشی در استان، باید حداقل چند دستگاه کولر خریداری شود و در اختیار مدارس اجراکننده طرح قرار بگیرد زیرا این طرح در بازه تابستان برگزار می‌شود.

وی با تاکید بر لزوم اجرای طرح جبران و تثبیت یادگیری افزود: باید توجه داشت که اگر دانش‌آموزان به ویژه در پایه اول و دوم با این این افت تحصیلی وارد پایه بعد شوند، قطعا در خواندن و نوشتن با مشکل روبه‌رو خواهند شد.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: یکی از دغدغه‌های آموزش و پرورش، انسداد مبادی بی‌سوادی و کودکان بازمانده از تحصیل است. وزارت آموزش و پرورش در سال گذشته، پوشش ۱۱۶ هزار نفری را در پایه اول در استان خوزستان پیش‌بینی کرده بود اما حدود ۱۲۲ هزار ثبت‌نامی داشتیم.

وی با اشاره به آخرین آمار بازماندگان از تحصیل در استان خوزستان گفت: در بحث بازماندگان و در راستای ایجاد عدالت آموزشی به ویژه در مناطق کمتر توسعه یافته و محروم، تلاش بر این است که صددرصد دانش‌آموزان پوشش داده شوند. اواخر اسفندماه سال گذشته مشخصات ۱۴ هزار و ۴۸۲ کودک بازمانده از تحصیل در رده سنی ۶ تا ۱۱ سال برای ما ارسال شد که از این تعداد، ۷ هزار و ۶۸۲ کودک پسر و ۶ هزار و ۸۰۰ کودک نیز دختر هستند. البته این اطلاعات تطبیق داده می‌شوند و راستی‌آزمایی انجام می‌شود. در نهایت، برای بازماندگان سه مرحله شناسایی، جذب و نگه‌داشت آن‌ها انجام می‌شود.

موسوی در پایان با تاکید بر لزوم جذب و شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل عنوان کرد: تعهد ما به وزارت آموزش و پرورش، شناسایی ۶۰ درصدی کودکان بازمانده از تحصیل در استان خوزستان است که حدود ۸ هزار و ۶۷۰ نفر هستند و باید تا پایان خردادماه شناسایی شوند.

وی افزود: جذب این کودکان باید تا ۳۱ شهریورماه انجام شود و بنا بر تعهد ثبت نام ۴۰ درصدی باید ۵ هزار و ۷۹۳ نفر را ثبت نام کنیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه