English

اداره کل هواشناسی خوزستان بیان کرد:

آلودگی بیش از حد مجاز هوا در دشت آزدگان در پی ورود گرد و خاک به استان

اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان، در پی ورود گردو غبار به خوزستان در عصر روز دوشنبه، میزان غلظت آن را در شهرستان دشت آزادگان بیش از ۴۲ برابر حدمجاز گزارش کرد.

آلودگی بیش از حد مجاز هوا در دشت آزدگان در پی ورود گرد و خاک به استان

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان از اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان، میزان گرد و غبار در ساعت ۱۸ روز دوشنبه در شهرستان‌های دشت آزادگان ۶ هزار و ۳۳۷، شوش ۲ هزار و ۶۰، حمیدیه یک هزار و ۹۱۹، آبادان یک هزار و ۲۱۴، امیدیه ۲۱۲، اهواز ۱۹۵، ایذه ۱۵۸، بندر امام خمینی(ره)۱۶۸، شوشتر ۲۷۶، و هندیجان ۲۳۷ میکروگرم برمترمکعب اعلام کرد. حدمجاز ذرات غبار در هوا ۱۵۰ میکروگرم برمترمکعب است.

اداره کل هواشناسی خوزستان و اداره کل مدیریت بحران استانداری، امروز با صدور اطلاعیه‌های سطح نارنجی، نسبت وقوع گرد و غبار با منشاء کشور عراق، ابتدا بر مناطق نیمه غربی، سپس مرکزی و سایر نقاط استان هشدار دادند. بر این اساس، پیش بینی شده است که پدیده گرد و غبار تا اوایل وقت چهارشنبه در خوزستان ادامه داشته و باعث کاهش دید افقی و کیفیت هوا، افزایش غلظت آلاینده‌ها و احتمال آسیب به تاسیسات حساس به گرد و غبار شود. توصیه شده است که بیماران تنفسی، افراد سالخورده و کودکان از تردد غیر ضروری خودداری کنند.

پدیده گرد و غبار با منشاء کانون‌های عراق، در روز ۱۲ اردیبهشت و ادارات و مراکز آموزشی خوزستان را به تعطیلی کشانده بود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه