English

شعبانی عنوان کرد:

افزایش پایگاههای هلال احمر برابر است با کاهش زمان حضور در صحنه حوادث

سرپرست جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: این جمعیت به ۲۰ پایگاه امداد بین شهری دیگر در خوزستان نیاز دارد تا امکان پوشش حداکثری در مناطق مختلف استان را داشته باشد.

افزایش پایگاههای هلال احمر برابر است با کاهش زمان حضور در صحنه حوادث

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان، وحید شعبانی روز سه‌شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته هلال احمر در محل این جمعیت در اهواز بیان کرد: هلال احمر در کنار اورژانس در بیشتر حوادث به ویژه حوادث جاده‌ای و رودخانه‌ای حضور فعال دارد.

وی گفت: به عنوان مثال در حادثه واژگونی اتوبوس در جاده دزپارت - ایذه اگر هلال احمر ورود نمی‌کرد شاید شاهد تلفات بیشتری در این حادثه بودیم.

بر اثر واژگونی یک اتوبوس مسافربری در شهرستان دزپارت در هفته گذشته سه نفر کشته و ۳۲ نفر دیگر مصدوم شدند.

سرپرست جمعیت هلال احمر خوزستان با بیان اینکه هم اکنون ۲۴ پایگاه بین شهری این جمعیت در استان وجود دارد ادامه داد: متوسط زمان رسیدن امدادگران بر سر حادثه ۱۲ دقیقه است که با افزایش این پایگاه‌ها می توان این مدت زمان را نیز کاهش داد.

بیشتر حوادث غرق شدگی به دلیل ناآگاهی است

شعبانی بیان کرد: بیشتر حوادث غرق شدگی که در خوزستان رخ می دهد به دلیل ناآگاهی مردم از مکانی است که در آن شنا می‌کنند.

وی افزود: بسیاری از مردم در نقاطی که امدادگری وجود ندارد و یا رودخانه‌های خطرناک اقدام به شنا کردن می‌کنند که در موارد زیادی موجب غرق شدن فرد می‌شود.

سرپرست جمعیت هلال احمر خوزستان ادامه داد: در قانون جدید امداد و نجات در سطح کشور، وزارت نیرو باید برخی محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها برای شنا کردن در نقاط خطرناک ایجاد کند؛ متاسفانه خوزستان به لحاظ آمار غرق شدگی در رتبه‌های بالای کشور است.

وی درادامه با اشاره به اینکه امسال یکصدمین سالگرد تاسیس جمعیت هلال احمر در کشور است افزود: شعار امسال هفته هلال یک قرن خدمات بی‌منت است؛ این هفته فرصت خوبی است تا مردم با انواع خدمات این جمعیت آشنا شوند.

شعبانی با بیان برخی برنامه‌های مهم هفته هلال احمر در استان گفت:دیدار با نماینده ولی فقیه در خوزستان، برگزاری مانور زلزله، ادای احترام به مقام شهیدان در استان و طرح نیکوکاری در حوزه محیط زیست از جمله این برنامه‌ها ست.

سرپرست جمعیت هلال احمر خوزستان افزود: درطرح نیکوکاری محیط زیست با همکاری منابع طبیعی روستاهایی مشخص می‌شود تا آموزش مراقبت از محیط زیست و کمک‌های اولیه را از سوی هلال احمر فرا گیرند.

وی ادامه داد: همچنین به صورت نمادین برای اجرا و تداوم این طرح در خوزستان یکصد نهال در شهرستان هفتکل کاشته می‌شود.

خدمات رسانی به بیماران سخت علاج

سرپرست جمعیت هلال احمر خوزستان با اشاره به اینکه یکی از مسوولیت‌های این جمعیت خدمات رسانی به بیماران سخت علاج است گفت: پارسال در ۱۰ مرحله ۶۷ میلیارد ریال در بحث تامین دارو و خدمات به این گروه از بیماران در خوزستان کمک شد.

شعبانی بیان کرد: همچنین با مسوولان بانک‌های ملت، ملی و مسکن توافق شد و تسهیلاتی به مبلغ ۱۴ میلیارد ریال به بیماران نیازمند در استان پرداخت شد.

وی با اشاره به وجود بانک امانات تجهیزات دراین جمعیت افزود: در این بانک تجهیزات پزشکی جمع آوری و نگهداری می‌شود و به صورت امانت به بیماران نیازمند داده می‌شود. به عنوان مثال در زمان شیوع کرونا از این بانک کپسول های اکسیژن به بیماران کرونایی امانت داده می‌شد.

وی گفت: از خیران تقاضا داریم برای تجهیز و تامین هر چه بیشتر این بانک با هلال احمر همکاری کنند.

از تاریخ ۱۸ اردیبشهت به عنوان روز جهانی صلیب سرخ به مدت یک هفته هفته هلال احمر نامگذاری شده است

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه