English

نگاهی گذرا به زندگینامه و فعالیت‌های زنده یاد، استاد نادر طالب زاده

نادرطالب زاده در روزگار خود گرچه در اوایل پیروزی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از لحاظ سن و سال جوان بود اما افق‌های بسیاری را در آینده می دید، آن علمدار بی‌بدیل در عرصه فرهنگ همچون رفیق دیرینه اش شهید آوینی دریافته بود که دشمن در آینده جنگ را به عرصه فرهنگ و رسانه می کشاند بنابراین طالب‌زاده از همان سال‌های ابتدایی انقلاب فعالیت و پژوهش‌های خود را در زمینه فرهنگی آغاز کرد.

نگاهی گذرا به زندگینامه و فعالیت‌های زنده یاد، استاد نادر طالب زاده

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان ، مازیار هاشمی فعال حوزوی طی یادداشتی نوشت: نادر طالب زاده آن هنرمند متعهد که آرمانش آزادی قدس شریف بود و در این باره بسیار تلاش کرد برای دشمن کاملاً شناخته بود و در <<لیست ترور>> قرار داشت. بدون شک اقدامات او در روشنگری علیه آمریکا و اسرائیل نه تنها به شدت اثرگذار بوده‌ بلکه بسیاری از آنها در آینده هم تاثیرگذار خواهند بود و راه او ادامه خواهد داشت. 

طالب زاده را می توان دشمن شناسی بصیر و متخصصی متعهد دانست و در عین حال با تواضعی مثال زدنی، او مصداق  آیه ۲۹ سوره مبارکه فتح بود که اشاره دارد" یاران پیامبر(ص) در برابر دشمنان بسیار قویدل و سخت و با یکدیگر مشفق و مهربان هستند"این از خصوصیات بارز آن مجاهد انقلابی بود.

 او که رزمنده بسیجی میادین مختلف دفاع از انقلاب اسلامی و ولایت فقیه بود باید پیر کار کشته ای در زمینه جنگ نرم دانست که از همان اوان جوانی خطر نظام سلطه و صهیونیسم بین‌الملل را درک کرده بود از این رو به فعالیت مستمر در این زمینه پرداخت و به معنای واقعی کلمه دست به جهاد زد، با نگاهی به چهار دهه فعالیت او این امر مشهود است. 

اگر نگاهی به چهار دهه فعالیت مرحوم طالب زاده داشته باشیم و مجاهدت او در زمینه فرهنگ ،سینما ، رسانه ودر مجموع  آثارش را مطالعه کنیم قطعاً او را باید علمدار پژوهش در انقلاب اسلامی بنامیم:

طالب زاده در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی که امپریالیسم نظام سطله در عرصه فرهنگ و سیاست را به خوبی شناخت، شروع به فعالیت و روشنگری در زمینه سیاست‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی کرد. وی در اولین اقدام "ساعت ۲۵"را در مورد نژادپرستی آمریکایی‌ها و *مستند واقعیت* را نیز در مورد تسخیر سفارت آمریکا ساخت که تاثیری بسزایی بر جامعه مخاطب خود داشت. 

 

او مستند‌ سازی ظلم ستیز بود و در آغاز دهه هفتاد که کسی جرأت به تصویر کشیدن جنایات صرب ها را نداشت نسل کشی آنها را به تصویر کشید. وی همچنین در روز های نخست جنگ ایران و عراق مستندی ساخته بود که از لحاظ فرم با عموم مستندها فرق داشت و بسیار تاثیر گذار بود.

نادر طالب زاده در زمینه رسانه نیز خوش درخشید و از همان ابتدا با انتشار *مجله تهران تایمز* این نبوغ را نشان داد. مهم ترین ویژگی طالب زاده در عرصه رسانه به عقیده بسیاری از پژوهشگران *جرئت برای حقیقت* بود که الحق دراین باره پژوهشگری بی نظیر بود. وی بعد ها سریال *منجی بشریت*  که زندگی عیسی مسیح را به تصویر می کشید به روی آنتن برد درکنار اینها کارهای زیربنایی او همچون راه اندازی جشنواره عمار تا سالهای سال وزنه ای سنگین برای جبهه انقلاب در فضای رسانه خواهد بود همه اینها نشان از  از ذوق و چیره دستی آن محقق و پژوهشگر فراموش نشدنی دارد.

طالب زاده شخصیت بی نظیری بودکه نیروهای انقلابی باید او را الگو قرار دهند و با مجهز کردن خود به صلاح علم به این جمله مرحوم طالب زاده که فرمود *" دشمن از حزب‌اللهی های باسواد می‌ترسد"* جامعه عمل بپوشانند. این سخن ژرف اندیش او ضرورت آگاهی و هوشیاری نیروهای جبهه انقلاب را می رساند که باید میراث نادر را حفظ و گسترش دهند.

بدون شک نام نادر طالب‌زاده در تارک تاریخ اسلام و انقلاب باقی خواهد ماند، زندگی سراسر جهادی او در جبهه فرهنگی الگوی جوانان انقلابی و ولایی خواهد شد و صد البته باید به این‌ جمله او که فرمود《گام دوم انقلاب باید سریع برویم دنبال اصل مطلب، به صورت عملیاتی 》یعنی گام دوم انقلاب دوران عملیات است جامعه عمل پوشانده شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه