English

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز:

سمی بودن کنوکارپوس مورد تأیید نیست

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: تاکنون هیچ منبعی با پشتوانه علمی قوی، سمی بودن درخت کنوکارپوس را تائید نکرده است.

سمی بودن کنوکارپوس مورد تأیید نیست

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان، اسماعیل ایدنی اظهار کرد: بحران تنفسی در کشور معروف و حتی وجهه بین المللی پیدا کرد و با حجم مراجعات زیاد به بیمارستان ها و مراکز درمانی در سطح استان و شهرستان مواجه شدیم. مراکز درمانی برای پاسخگویی به بحران تنفسی افزایش یافته اند ولی این بحران مثل گلوله برفی بود که سال به سال بیشتر شد.

وی افزود: سال گذشته هرس گیاهان بومی که در این فصل گرم گل دهی داشتند در دستور کار قرار داشت و با اقدامات خوبی که در شورای سلامت و بسیج امکانات فرابخشی استان صورت گرفت، خوشبختانه هرس کنوکارپوس انجام شد که با کاهش ۱۱.۵ درصدی مراجعه بیماران به مراکز درمانی مواجه شدیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز تصریح کرد: در اکثر شهرهای استان با کاهش مراجعه مردمی به خاطر بحران تنفسی مواجه بودیم اما در آبادان و خرمشهر با افزایش هشت برابری مراجعه بیماران مواجه بودیم این در حالی است که در کویت۸۵۰ نفر به بیمارستان به خاطر بحران تنفسی مراجعه کردند و پنج نفر فوت شدند.

ایدنی با بیان اینکه از الان برای هرس درختان کنوکارپوس فرصت داریم، یادآور شد: این شائبه پارسال پیش آمد که می خواهیم درختان را قطع کنیم در حالیکه هیچ کس موافق قطع درختان نیست.  

وی با اشاره به اینکه هیچ مرجع علمی سمی بودن کنوکارپوس را تائید نکرده است، اضافه کرد: همزمانی گلدهی درخت کنوکارپوس با بارندگی در خوزستان، منجر به بحران تنفسی در اهواز شد؛ بنابراین باید گلدهی آن را در زمان بارندگی کنترل و کم و یا هرس کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی