English

موردی از تب کریمه کنگو در خوزستان گزارش نشده است

رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: تاکنون هیچ مورد تاییدشده ای از بیماری تب کریمه کنگو در خوزستان گزارش نشده است.

موردی از تب کریمه کنگو در خوزستان گزارش نشده است

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان، شکرالله سلمان زاده، با تاکید بر لزوم انجام مراقبت های لازم به منظور پیشگیری از ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو اظهار کرد: خوشبختانه تاکنون هیچ مورد تاییدشده ای از ابتلا به این بیماری در استان گزارش نشده است.

وی تصریح کرد: موضوع تب کریمه کنگو و تمهیدات و اقدامات لازم برای پیشگیری از شیوع آن در شورای سلامت استان و همچنین شورای سلامت شهرستان ها مطرح شده و مورد بررسی قرار گرفته است. به همین منظور جلساتی نیز با اداره کل دامپزشکی و شهرداری جهت تشدید نظارت بر عرضه و توزیع گوشت دام برگزار شده است.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان با بیان این که بیماری تب کریمه کنگو یک بیماری بومی است، عنوان کرد: سال گذشته 6 نفر در خوزستان به بیماری تب کریمه کنگو مبتلا شدند و خوشبختانه تمامی این بیماران نیز درمان شدند، این بیماری موضوع عجیبی نیست و یک بیماری بومی است. عامل بیماری و کنه ناقل وجود دارد بنابراین احتمال ابتلا نیز بروز می کند.

سلمان زاده ادامه داد: آنچه در این زمینه حائز اهمیت است، لزوم انجام مراقبت ها و رعایت اصول بهداشتی است. مردم باید گوشت دام را تنها از مراکز عرضه مجاز و از کشتارگاه های صنعتی تهیه کنند و از ذبح دام در منازل خود خودداری کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی