وزیر جنگ آمریکا:
نخستین آزمایش گنبد طلایی با موفقیت انجام شد
وزیر جنگ ایالات متحده با انتشار جزئیات نخستین آزمایش سامانه پدافندی جدید موسوم به «گنبد طلایی»، از رهگیری و انهدام کامل پهپادها و موشکهای کروز در این تست خبر داد.
، وزیر جنگ ایالات متحده مدعی شد که اولین آزمایش مهم سامانه پدافندی جدید «گنبد طلایی» این کشور تحت نظر او با موفقیت انجام شده است. پیت هگست در پستی در فضای مجازی نوشت: در این آزمایش از فناوری پیشرفته انرژیهای هدایتشونده بهرهبرداری شد و سامانه دفاع پویای خودکار در هم شکننده (DDAD)، به شکلی بینقص، خودکار و هوشمند، طیف وسیعی از تهدیداتِ ورودی را رهگیری، هدفگیری و خنثی کرد. وی افزود: این آزمایش دقیقاً طبق برنامهریزی انجام شد و تمامی تهدیدات به صورت پویا منهدم شدند. من شاهد بودم که جنگجویان نخبه ما چگونه با بهرهگیری از فناوریهای نسل جدید، پهپادها و موشکهای کروز مهاجم را در همان لحظه ورود، متوقف و از کار انداختند.
پیت هگست در ادامه این پست خاطرنشان کرد: این رویداد در چارچوب تصویب «لایحه بزرگ زیبا» میسر شد؛ لایحهای که بودجه لازم برای ساخت سپر نهایی دفاع از خاک آمریکا را در اختیار ما قرار داد. در ۲۰ مه ۲۰۲۵، دونالد ترامپ، رئیسجمهور آمریکا، از برنامههایی برای یک سیستم دفاع موشکی فضایی جدید به نام «گنبد طلایی» خبر داده بود. این سیستم که قرار است ایالات متحده را در برابر تهدیدات موشکی دوربرد و مافوق صوت محافظت کند، از گنبد آهنین رژیم صهیونیستی الهام گرفته شده است، اما دامنه عملکرد آن بهطور قابل توجهی گستردهتر تعریف شده است.
ارسال نظر