ونس:
ایران برای بازگشت بازرسان آژانس چراغ سبز نشان داد
معاون رئیسجمهور آمریکا در اظهاراتی از موافقت ایران با بازگشت بازرسان آژانس بینالمللی انرژی اتمی خبر داد و مذاکرات اخیر را گامی زیربنایی برای دستیابی به توافق نهایی دانست.
معاون رئیسجمهور آمریکا در اظهاراتی ادعایی از موافقت جمهوری اسلامی ایران با بازگشت بازرسان آژانس بینالمللی انرژی اتمی خبر داد و روند گفتوگوهای اخیر در سوئیس را زیربنایی موفقیتآمیز برای توافق نهایی توصیف کرد.
جیدی ونس که سرپرستی هیئت آمریکا در مذاکرات با ایران را برعهده دارد، در یک نشست خبری در سوئیس با تشریح ابعاد مختلف مذاکرات چهارجانبه، به موضوعات هستهای، سازوکار آتشبس در لبنان و تداوم رایزنیهای فنی میان طرفین پرداخت.
معاون رئیسجمهور آمریکا با اشاره به یک گام نظارتی مهم در روند دیپلماتیک جاری با ایران مدعی شد: ایرانیها موافقت کردهاند که از بازرسان آژانس بینالمللی انرژی اتمی برای بازگشت به کشورشان دعوت کنند. وی با ارزیابی روند پیشرفت گفتوگوها و تشبیه آن به مراحل ساخت یک بنا اظهار کرد: توافق نهایی حکم یک خانه را دارد؛ ما اکنون پیریزی و فونداسیون آن را انجام دادهایم. ونس در ادامه افزود: هنوز خانه را نساختهایم، اما زیربنای موفقی را پایهگذاری کردهایم.
ارسال نظر