سرخط خبرها
  • رئیس پلیس راهور تهران بزرگ: استفاده از تلفن همراه هنگام رانندگی ۳ نمره منفی دارد
  • فرودگاه عسلویه از شنبه ششم تیرماه جاری بازگشایی می‌شود
  • فریدزاده: «سفیر» باعث آشتی دادن قشر مذهبی با سینما شد
  • ادعای اکسیوس: محدودیت سفر تیم ملی ایران به آمریکا کاهش یافت
  • اینفانتینو: جام قهرمانی را با ترامپ به تیم قهرمان اهدا خواهیم کرد
  • رکورد تاریخی رونالدو در جام جهانی ۲۰۲۶
  • سد کرج در آستانه سر ریز شدن
  • جملهٔ فارسی نخست‌وزیر پاکستان خطاب به پزشکیان، غم شما غم ماست
  • هشدار دادگستری تهران درباره پیامک‌های جعلی خدمات دولتی
  • بورس دوباره صعودی شد
  • اختلال گسترده در شبکه بانکی کشور
  • دانشمندان چینی پرینت سه‌بعدی‌ای اختراع کردند که فقط با نور، اشیا را در ۰.۶ ثانیه می‌سازد
  • مجله اشپیگل آلمان: ۹۲ درصد مردم اسرائیل، ایران را پیروز جنگ می‌دانند
  • کاهش ۵۰ درصدی فروش گوشی هوشمند
  • مدافع مصر ضربه مغزی شد/ غایب بزرگ مقابل ایران
  • ۸۸ درصد سد کرج پر است
  • نروژ با حفر نخستین تونل دریایی دنیا، کشتی‌های عظیم را از دل کوه عبور خواهد داد
  • فوت دختر ۱۲ ساله در یکی از پارک های آبی مشهد
  • خبرنگار: وزارت خزانه‌داری تحریم‌ها را از نفت ایران برداشت
  • نان در تهران گران شد

پارلمان انگلیس ایران را در گزارش سالانه امنیتی متهم کرد

یک کمیته پارلمانی انگلیس در گزارشی تازه، درحالی ادعاهای امنیتی درباره ایران را تکرار کرده که تهران پیش‌تر این رویکرد را «جانبدارانه، سیاسی و بی‌اساس» توصیف و قاطعانه رد کرده است.

انگلیس
به گزارش خبرگزاری موج

، کمیته اطلاعات و امنیت پارلمان انگلیس در گزارش سالانه خود که بازه زمانی ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۵ را پوشش می‌دهد، ضمن مرور تصویری از اولویت‌های امنیتی و تحولات قانون‌گذاری، بار دیگر نام ایران را در چارچوب روایت‌های امنیتی مطرح در لندن وارد کرده است.

در بخش مربوط به سازوکارهای تازه، گزارش به «طرح ثبت نفوذ خارجی» پرداخته و آن را یکی از ابزارهای جدید برای مقابله با آنچه لندن «نفوذ خارجی» می‌خواند، توصیف کرده است. در همین چارچوب، کمیته با اشاره به ساختار دو سطحی این طرح، موضوع «سطح پیشرفته» را برجسته کرده و از تصمیم دولت انگلیس در مارس ۲۰۲۵ برای قرار دادن «تمامیت دولت، از جمله سرویس‌های اطلاعاتی ایران» در این سطح یاد کرده است.

کمیته در ضمیمه «ارزیابی تهدیدها» نیز با تکرار ادعاهای امنیتی، مدعی شده است تهدید ناشی از فعالیت بازیگران «مرتبط با دولت» از جمله ایران، ماهیتی چندوجهی دارد و در روایت خود، پرونده‌هایی را به‌عنوان نمونه ذکر کرده است. در بخش «تهدید سایبری» نیز گزارش ادعا می‌کند بازیگران مستقر در ایران در فضای سایبری تهاجمی هستند و از روش‌هایی مانند فیشینگ هدفمند استفاده می‌کنند و در عین حال به هدف‌گیری سامانه‌های کنترل صنعتی نیز اشاره کرده است.

این در حالی است که ایران پیش‌تر در واکنش به گزارش‌ پیشین کمیته اطلاعات و امنیت پارلمان انگلیس که ادعاهای مشابهی را مطرح کرده بود، این سند را «جانبدارانه، سیاسی و بی‌اساس» توصیف کرده و ضمن رد قاطعانه اتهام‌ها، تأکید کرده بود طرح چنین ادعاهایی بدون ارائه مستندات معتبر، تنش‌زا و مغایر با اصول دیپلماتیک است. سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن همچنین خواستار ارائه شواهد معتبر شده و بر آمادگی برای گفت‌وگوی مستقیم و همکاری دوجانبه با هدف رفع سوءتفاهم‌ها و جلوگیری از تشدید بی‌اعتمادی تأکید کرده بود.

سفارت کشورمان در همان بیانیه، ادعای دخالت یا حمایت ایران از اقدامات خشونت‌آمیز، جاسوسی یا حملات سایبری را به‌طور کامل رد و هشدار داده بود که «استفاده ابزاری از ارزیابی‌های اطلاعاتی غیرمستند» می‌تواند به روابط دوجانبه و ثبات منطقه آسیب بزند.

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه