سرخط خبرها
  • واکنش قاطع قالیباف به دروغ الزام واردات محصولات آمریکایی
  • رامین رضاییان، در رده‌ هشتم خلاق‌ ترین بازیکنان جام جهانی ۲۰۲۶
  • پرواز مستقیم تهران - دوبی از ۱۰ تیر ماه برقرار می‌شود
  • دعوت از لژیونر دورگه جدید به اردوی تیم ملی بسکتبال
  • آتش زدن پرچم آمریکا در ایران ممنوع نیست
  • پلاک شدن اسکوترها جدی تر شد
  • دانمارک به دنبال ممنوعیت پخش اذان ازبلند گو‌های مساجد شد
  • اعتراض کمدین آمریکایی به ویزای یک روزه بازیکنان ایران
  • ادامه برخورد نادرست علیه بیماران در کمپ‌های ترک اعتیاد
  • اصناف: گرانی لحظه‌ای، صنف ها را از قیمت‌گذاری عاجز کرد
  • پیشنهاد افزایش ۲۰ تا ۳۰ درصدی اعتبار کالابرگ برخی دهک‌ها روی میز دولت
  • مراقب کلاهبری بازار داغ شرط بندی جام‌جهانی باشید
  • مفقود شدن بیش از ۲۱ هزار نفر در زلزله‌های ونزوئلا
  • سقوط ۵ درصدی بیت‌کوین در ۳۰ دقیقه
  • ملی‌پوشان والیبال با مچ‌بند مشکی و شعار ای ایران به مصاف آمریکا رفتند
  • تبدیل سالن لیگ ملت های والیبال به سونا با ۳۰ درجه گرما
  • هلال‌احمر برای امدادرسانی به زلزله‌زدگان ونزوئلا اعلام آمادگی کرد
  • طرح ۵۶ بندی آلمان برای ممنوعیت حضور کودکان در فضای مجازی
  • اسکورت ۴ طرفه ایران در سیاتل
  • درخشش تیم ملی المپیاد جغرافیای ایران در رقابت‌های بین‌المللی

خبرگزاری موج گزارش می دهد؛

کارت های سوخته غرب در پرونده هسته ای ایران

«قدرت های غربی به نحوی در قالب معادله اتمی ایران کنشگری می کنند که انگار در این رابطه از ایران طلبکار هستند. این در حالی است که آن ها در چهارچوب هر توافق هسته ای با ایران صرفا بدعهدی کرده اند و سعی داشته اند از این قبیل توافقات علیه منافع ملی ایران استفاده کنند.»

رافائل گروسی
به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج

، کشورهای تروئیکای اروپایی(آلمان، انگلیس و فرانسه) با همراهی آمریکا به تازگی پیش‌نویس یک قطعنامه ضدایرانی را به شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی ارائه کردند. قطعنامه ای که تحت تاثیر تحریکات و فشارهای آن ها علیه کشورمان تصویب شد.

موضوعی که با واکنش شدید ایران رو به رو شده و شاهد بوده ایم که وزارت امور خارجه و سازمان انرژی اتمی در بیانیه مشترکی تاکید کرده اند که "راه‌اندازی سانتریفیوژ‌های جدید و از انواع مختلف"، در دستورکار ایران قرار گرفته است. اقدام شورای حکام و قدرت های غربی علیه ایران در شرایطی انجام گرفته که تهران پیشتر هشدار داده بود که به هر اقدام مخرب و غیر سازنده ای علیه خود به نحوی جدی پاسخ خواهد داد.

 

بیشت بخوانید:

اقدامات جبرانی ایران بلافاصله بعد از صدور قطعنامه آغاز شد

ایران در پاسخ به قطعنامه آژانس مجموعه قابل‌توجهی از سانتریفیوژهای جدید و پیشرفته را راه می‌اندازد

قطعنامه سیاسی آژانس علیه ایران به تصویب رسید

 

با این همه، حرکت اخیر قدرت های غربی علیه ایران در نشست فصلی شورای حکام، از دو منظر نمودهایی عینی از بازی آن ها با کارتهای سوخته علیه ایران را به نمایش می گذارد.

اولا، این اقدام در شرایطی صورت گرفت که چند روز قبل، ر افائل گروسی مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی در سفری به کشورمان، با مقام های ایرانی رایزنی های مبسوطی را انجام داده بود و البته که زمینه های بازدید او از سایت های اتمی فردو و نطنز نیز فراهم شد. در عین حال، ایران پالس‌های مثبتی را از همکاری نیز به آژانس ارسال کرده بود.

با این همه، اینکه شاهدیم در یکچنین فضایی باز هم قدرت های غربی و آژانس علیه ایران دست به اقدام می زنند تنها یک گزینه را به ذهن متبادر می‌کند و آن هم این است که این دسته از بازیگران جز تسلیم شدن ایران را نمی خواهند. در این رابطه نیز آن ها یک رویکرد به شدت غیرمنطقی و منفعت طلبانه را در دستورکار دارند. البته که آن ها به نحو عجیبی نسبت به این مساله نیز بی توجهی می کنند که ایران در طی سال های گذشته بارها و بارها نشان داده که در فضای فشار اقدام به تسلیم شدن در برابر قدرت های مخالف و معاند با خود نمی کند و با جدیت هر چه تمام تر از منافع ملی خود حراست می کند.

از این رو، اقدام اخیر قدرت های غربی در قالب قطعنامه شورای حکام علیه ایران نمودی عینی از بازی با یک کارت سوخته بود.

نکته دوم اینکه قدرت های غربی به نحوی در قالب معادله اتم یایران کنشگری می کنند که انگار در این زمینه از ایران طلبکار هستند. این در حالی است که آن ها در چهارچوب هر توافق هسته ای با ایران طی دو دهه اخیر صرفا بدعهدی کرده اند و سعی داشته اند از چهارچوب های توافق علیه منافع ملی ایران استفاده کنند.

این موضوع بارها و بارها نمودهای عینی خود را ثابت کرده است. در قضیه برجام نیز این قدرت های غربی بودند که توافق مذکور را تضعیف کردند و به منافع ملی ایران بی توجهی کرده و سعی داشتند کشورمان را به تسلیم وادار کنند. حال اینکه آنها توقع دارند ایران از حقوق خود بگذرد، نَه منطقی است و نَه ایران این گزاره را خواهد پذیرفت. موضوعی که باز هم از قرار داشتن این دسته از قدرت ها در بن‌بست در مواجهه با ایران حکایت دارد.

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه