English

خبرگزاری موج گزارش می دهد؛

یک واقعه معنادار در بحبوحه مراسم عزاداری "شهدای خدمت"

«یکی از نکات قابل تامل در بحبوحه عزاداری شهادت "شهدای خدمت"، این مساله بود که صرفا ملت ایران عزادار نبودند و مثلا تصاویر و ویدئوهای قابل توجهی از عزاداری برای رئیس جمهور کشورمان و هیات همراه در پاکستان نیز منتشر شد. گویی آن ها نیز عزای ملت ایران را عزای ملت خود می دانستند.»

یک واقعه معنادار در بحبوحه مراسم عزاداری "شهدای خدمت"
به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج

، مدت زمان زیادی از سانحه هوایی اخیر برای "آیت الله رئیسی" رئیس جمهور فقید کشورمان و هیات همراه در جنگل های ارسباران استان آذربایجان شرقی نمی گذرد. در این راستا، این رویداد هنوز هم با پوشش و بازتاب های گسترده بین المللی همراه است. صحنه های عظیم و میلیونی تشییع پیکر شهدای خدمت در شهرهای تبریز، قم، تهران، بیرجند و مشهد، پیام های معناداری را با خود به همراه داشته است. موضوعی که به ویژه در بعد بین المللی انعکاس قابل توجهی پیدا کرده است.

با این همه، یکی از نکات قابل تامل در بحبوحه عزاداری شهادت شهدای خدمت، این مساله بود که صرفا ملت ایران عزادار نبودند و مثلا تصاویر و ویدئوهای قابل توجهی از عزاداری برای رئیس جمهور کشورمان و هیات هراه در پاکستان( درشهرهای مختلف این کشور) نیز منتشر شد. گویی آن ها نیز عزای ملت ایران را عزای ملت خود می دانستند. بگذریم که شمار زیادی از دولت های منطقه نیز به احترام مردم کشورمان اعلام عزای عمومی کردند.

در این میان، اینطور به نظر می رسد که رویدادهای مذکور، حداقل حامل 3 پیام مهم و محوری هستند.  

اولا، بار دیگر این نکته اثبات شد که انقلاب اسلامی ایران در زمره آن دسته از انقلاب های تاریخ سیاسی جهان است که به معنای واقعی کلمه حامل پیام هستند و البته که از جذابیت و گیرایی قابل توجهی نیز نزد مردم دیگر کشورها و ملت های برخوردار است. کما اینکه آن ها غم اخیر مردم ایران را غم خود دانسته و همگام با مردم کشورمان عزادار شدند.

دوم اینکه این گزاره بار دیگر برجسته شد که تا چه اندازه بیش از 40 سال اقدامات تبلیغاتی و رسانه ای جریان‌های رسانه ای و تبلغاتی غربی و متحدان بین المللی آن ها علیه کشورمان بیهوده بوده است. در حقیقت، انقلاب اسلامی ایران در برابر تبلیغات و روایت ساز‌یهای دروغین و انحرافی این جریان ها برای مدت بهیش از 40 سال، توانسته زنده تر وپویا تر از هر زمان دیگری ادامه حیات دهد و حضور میلیونی مردم کشورمان در مراسم تشییع شهدای خدمت و البته عزاداری دیگر ملت های برای آن ها، خود سیلی سختی بر صورتِ معاندان با انقلاب اسلامی ایران بوده است.

و در نهایت سوم اینکه عزادار شدن دیگر ملت ها همزمان با به سوگ نشستن ملت ایران به دلیل واقعه شهادت شهدای خدمت نشان از قدرت نرم قابل توجه انقلاب اسلامی نیز دارد. در حقیقت، انقلاب اسلامی ایران از چنان جذابیتی برای دیگر ملت ها و کشورها برخوردار شده که آن ها غم این انقلاب را غم خود می دانند و متناسب با آن عزادار می شوند. موضوعی که هم از حیث راهبردی و هم گفتمانی، حامل معانی قابل توجهی برای کشورمان است و البته که برای طیف جریان های رقیب و معاند با ایران نیز سرتاسر یاس و ناامیدی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه