English

اسپانیا:

رژیم صهیونیستی از حکم دادگاه بین‌المللی دادگستری در مورد رفح تبعیت کند

دولت اسپانیا امروز (شنبه) از رژیم صهیونیستی خواست که از دستور دادگاه بین‌المللی دادگستری برای توقف فوری بمباران و تهاجم زمینی خود به رفح تبعیت کند.

رژیم صهیونیستی از حکم دادگاه بین‌المللی دادگستری در مورد رفح تبعیت کند
به گزارش خبرگزاری موج

 به نقل از روزنامه گاردین، اسپانیا تاکید کرد که حکم روز جمعه دادگاه بین‌المللی دادگستری (ICJ) از نظر قانونی لازم الاجرا است.

خوسه مانوئل آلبارس وزیر امور خارجه اسپانیا در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت: «اقدامات پیشگیرانه‌ای که دیوان بین‌المللی دادگستری تعیین کرده است، از جمله اینکه [رژیم] اسرائیل باید تهاجم نظامی خود به رفح را متوقف کند، اجباری است. اسرائیل باید از آنها پیروی کند.»

وی افزود که این موضوع برای برقراری آتش‌بس، آزادی اسرا و دسترسی به کمک‌های بشردوستانه در غزه نیز صدق می‌کند.

وزیر امور خارجه اسپانیا تاکید کرد: «رنج مردم غزه و خشونت [رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین] باید پایان یابد.»

بر اساس گزارش «گاردین»، اسپانیا یکی از کشورهای اروپایی است که بیشترین انتقاد را از رژیم اسرائیل در مورد جنگ غزه کرده است.

اسپانیا، ایرلند و نروژ روز چهارشنبه گذشته اعلام کردند که دولت‌های آنها ۲۸ مه (هشتم خرداد) کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند.

وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی به رسمیت شناختن فلسطین را محکوم کرده و در پیامی از طریق شبکه اجتماعی ایکس مدعی شده است این اقدام «به تروریسم بیشتر و بی‌ثباتی در منطقه منجر می‌شود و هرگونه چشم‌انداز صلح را به خطر می‌اندازد».

اسپانیا این روزها نقش رهبری اروپا را بر عهده گرفته است و شرکای خود را برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین هماهنگ می‌کند.

لازم به ذکر است که دیوان بین المللی دادگستری واقع در شهر لاهه هلند با ۱۳ رأی موافق و ۲ رأی مخالف حکم توقف فوری عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در رفح را صادر کرد و بازگشایی گذرگاه رفح را برای ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه خواستار شد.

این حکم برای متوقف کردن عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در رفح و بازگشایی گذرگاه رفح واکنش‌های گسترده‌ای را به دنبال داشته است.

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد روز جمعه تاکید کرد که حکم دادگاه لاهه به رژیم اسرائیل برای توقف عملیات نظامی در رفح «الزام‌آور» است و همه طرف‌ها باید از آن پیروی کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه