English

اردن از شورای امنیت خواست مانع فرار رژیم صهیونیستی از مجازات شود

به‌دنبال صدور حکم دیوان لاهه علیه تل‌آویو، وزیر خارجه اردن از شورای امنیت خواست مانع فرار رژیم صهیونیستی از مجازات شود.

 اردن از شورای امنیت خواست مانع فرار رژیم صهیونیستی از مجازات شود
به گزارش خبرگزاری موج

، ایمن الصفدی، وزیر خارجه اردن از شورای امنیت خواست مانع فرار رژیم صهیونیستی از مجازات شود و به اتخاذ استانداردهای دوگانه برای اجرای قوانین‌ بین‌المللی در قبال جنگ در نوار غزه پایان ببخشد.

 وزیر خارجه اردن همچنین تاکید کرد: بار دیگر دیوان بین‌المللی دادگستری جنایات جنگی اسرائیل در غزه را افشا می‌کند و بار دیگر کابینه اسرائیل برخلاف حقوق و قوانین بین‌الملل عمل کرده و از اجرای دستورات دادگاه امتناع می‌کند.

روز جمعه، دیوان بین‌المللی دادگستری با صدور حکمی از رژیم صهیونیستی خواست عملیات نظامی خود در رفح واقع در جنوبی‌ترین نقطه نوار غزه را متوقف کند، گذرگاه رفح را برای تسهیل ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه باز نگه دارد و ظرف یک ماه گزارشی را به دیوان لاهه ارائه کند.

از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ که رژیم صهیونیستی حملات ویرانگر خود علیه نوار غزه را با حمایت آمریکا آغاز کرد، ده‌ها هزار فلسطینی که بیشترشان زن و کودک بودند، در این حملات شهید و زخمی شدند و زیرساخت‌های نوار غزه به شکل گسترده‌ای ویران شده و فاجعه انسانی بی‌سابقه‌ای در این منطقه رقم خورده است.

در نتیجه این حملات و محدودیت‌هایی که این رژیم اعمال کرده و در پی کمبود شدید غذا، آب، دارو و سوخت، ساکنان نوار غزه در آستانه خطر قحطی قرار داشته و جان کودکان و سالخوردگان در این منطقه به خطر افتاده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه