English

خبرگزاری موج گزارش می‌دهد؛

پشت‌پرده موضع‌گیری جنجالی نتانیاهو درباره دادستان دیوان لاهه چیست؟

«نتانیاهو در واکنش به موضع اخیر دادستان دیوان لاهه(کریم خان) مبنی بر ضرورت صدور حکم بازداشت برای وی(نتانیاهو) و ایجاد محدودیت برای سفرهای بین‌المللی نخست وزیر صهیونیست‌ها گفته است که "او از سفر‌کردن نمی‌ترسد با این حال، دادستان دیوان لاهه باید از این موضوع در هراس باشد". موضع‌گیری که بسیاری آن را تعبیر به تهدیدِ جانی کریم خان کرده‌اند.»

 پشت‌پرده موضع‌گیری جنجالی نتانیاهو درباره دادستان دیوان لاهه چیست؟
به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج

، به‌تازگی "کریم خان"، دادستان دیوان بین‌المللی دادگستری در موضع‌گیری قابل‌توجهی، خواستار صدور حکم بازداشت بین‌المللی بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم اشغالگر قدس و همچنین یوآف گالانت وزیر جنگ صهیونیست‌ها به‌دلیل ارتکاب به جنایت علیه بشریت و نسل‌کشی در نوار غزه شده است. درخواستی که از سوی هیاتی از قضات دیوان بین‌المللی دادگستری بررسی می‌شود و در مورد آن حکم داده خواهد شد. این رویداد همزمان شده با اقدام شماری از دولت‌های اروپایی نظیر نروژ، اسپانیا و ایرلند که دولت فلسطین را به صورت رسمی مورد شناسایی قرار داده اند.

آن‌ها این اقدام خود را همسو با قواعد و مقررات حقوق بین‌الملل توصیف و حتی مقام‌های نروژی تاکید کرده‌اند که اگر حکم بازداشت بین‌المللی نتانیاهو صادر شود، این کشور در صورت ورود نتانیاهو به نروژ، در بازداشت وی تردید نخواهد کرد.

با این همه، بنیامین نتانیاهو، موضع‌گیری جنجالی را در رابطه با دادستان دیوان لاهه مطرح کرده است. وی در واکنش به موضع اخیر دادستان دیوان لاهه مبنی بر ضرورت صدور حکم بازداشت برای او(نتانیاهو) و ایجاد محدودیت برای سفرهای بین‌المللی نخست‌وزیر صهیونیست‌ها گفته که وی از سفر کردن نمی‌ترسد با این حال، دادستان دیوان لاهه باید از این موضوع در هراس باشد. موضع‌گیری که بسیاری آن را تعبیر به تهدیدِ جانی کریم‌خان کرده‌اند.

مسئله‌ای که در نوع خود گویای دو واقعیت مهم و قابل‌توجه درباره رژیم اشغالگر قدس است؛

اول اینکه این موضع‌گیری بار دیگر ماهیت تروریستی و جنایتکار رژیم صهیونیستی را پیش چشم افکار عمومی جهان قرار داد. رژیمی که صرفا از طریق تهدید و ارعاب دیگران به‌دنبال پیشبرد دستورکارهای خود است و در این رابطه، از اقدامات جریان‌های رسانه‌ای و تبلیغاتی همسو با خود به‌عنوان پوششی زیبا استفاده می‌کند تا بتواند روایت‌های انحرافی و مطلوبی را به نفع خود مطرح کند. جهان اکنون به وضوح می‌بیند که نخست‌وزیر صهیونیست‌ها شبیه رهبران گروه‌های تروریستی صحبت می‌کند و وی و رژیم تحت امرش از نظر اقناعی در چنان بن‌بستی گرفتار شده‌اند که جز با زبان زور و تهدید نمی.توانند راه به جایی ببرند.

دوم اینکه آنچه نتانیاهو اخیرا در رابطه با طرح تهدید علیه دادستان دیوان لاهه به زبان آورده نشان می‌دهد جنگ غزه به یک بن‌بست تمام‌عیار برای رژیم اشغالگر قدس تبدیل شده و این رژیم در جایگاهی قرار گرفته که حتی نزدیک‌ترین دوستان و متحدان آن نیز دیگر حاضر به گردن گرفتن آن نیستند.

موضوعی که به یک بحران قابل‌توجه برای صهیونیست‌ها و برخی متحدان غربی این رژیم مانند دولت آمریکا تبدیل شده است. البته که موضع‌گیری اخیر نتانیاهو علیه دادستان دیوان لاهه حاکی از این واقعیت مهم نیز هست که سال‌ها جوسازی‌های تبلیغاتی جریان‌های سیاسی و رسانه‌ای جهان غرب و متحدان بین‌المللی آن درباره رژیم صهیونیستی و بزک کردن این رژیم و طرح ادعاهای انسانی در مورد صهیونیست‌ها و رژیمشان، سرابی بیش نبوده و صرفا یک پروژه بزرگ فریب را نمایندگی کرده است؛ مسئله‌ای که روند بیداری جهانی درباره ماهیت واقعی رژیم اشغالگر قدس را بیش از پیش تقویت کرده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه