English

اعتراضات گسترده علیه دولت نتانیاهو و در حمایت از توافق با مقاومت

هزاران فرد در مناطق مختلف اراضی اشغالی(اسرائیل) علیه نتانیاهو تظاهرات برگزار کرده و خواستار انجام سریع توافق با جنبش حماس شدند.

اعتراضات گسترده علیه دولت نتانیاهو و در حمایت از توافق با مقاومت
به گزارش خبرگزاری موج

 به نقل از الجزیره، هزاران نفر در تل آویو و دیگر مناطق در اراضی اشغالی تظاهراتی گسترده برگزار کردند و خواستار انجام سریع توافق با غزه و برگزاری انتخابات زودهنگام شدند.

تظاهرکنندگان خواستار برکناری نتانیاهو و انجام سریع توافق مبادله اسیران شدند.

رسانه صهیونیستی هاآرتص گزارش داد: هم اکنون تظاهراتی در حمایت از انجام توافق بازگرداندن اسیران در حال برگزاری است. این تظاهرات در تقاطع کابلان در تل آویو و نیز میدان موزه تل آویو و نزدیکی الکرباه و نیز قیساریا، حیفا، قدس، تقاطع شعار هنیگف و مقابل منزل بنی گانتز، تقاطع کرکور و برخی شهرهای دیگر در حال برگزاری است.

از سوی دیگر ایالا همسر یورام متسجر که در غزه اسیر است در جریان این تظاهرات گفت: کابینه اسیران را به حال خود رها کرده است. همه باید به خیابان بیایند و از نخست وزیر بخواهند که اسیران را به منازل برگرداند. حمله به رفح یعنی تداوم جنگ برای سه ماه دیگر و یعنی اسیران زنده برنخواهند گشت.

خانواده های اسیران فلسطینی در بیانیه ای اعلام کردند: اگر بهای بازگردانیدن اسیران توقف جنگ است این جنگ باید خیلی سریع متوقف شود. همه خواستار بازگشت زنده اسیران هستند و موافق دادن بهای آن هستند اما نتانیاهو ائتلاف با بن گویر و اسموتریچ را ترجیح می دهد. نتانیاهو در مسیر انجام توافق کارشکنی می کند و خود را پشت آنچه منبع سیاسی بارز است، پنهان کرده است. کابینه باید به جای حمله به رفح به جنگ پایان دهد.

از سوی دیگر عاموس یادلین مقام سابق اطلاعاتی رژیم صهیونیستی گفت: نتانیاهو در حال حاضر گروگان اسموتریج و بن گویر است. جنگ تمام شده است و آنچه جریان دارد حداقل جنگ است.

یائیر لاپید رئیس اپوزیسیون رژیم صهیونیستی در جریان تظاهرات گفت: نتانیاهو باید امروز هیات را به قاهره اعزام کند و این هیات جز با توافق بازگشت اسیران برنگردد. پیروزی بدون توافق در کار نخواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه