English

کره شمالی معتقد است که آمریکا نمی‌تواند روسیه را شکست دهد

وزارت دفاع کره شمالی از انتقال مخفیانه موشک‌های دوربرد آمریکایی به اوکراین انتقاد و تاکید کرد که ایالات متحده نمی‌تواند روسیه را شکست دهد.

کره شمالی معتقد است که آمریکا نمی‌تواند روسیه را شکست دهد
به گزارش خبرگزاری موج

، خبرگزاری مرکزی کره بامداد دوشنبه به نقل از یک بیانیه وزارت دفاع ملی کره شمالی اعلام کرد: آمریکا با انتقال مخفیانه موشک‌های دوربرد به اوکراین موجب نگرانی جامعه بین‌المللی شده است.

این بیانیه افزود: آمریکا هرگز و با هیچگونه حمایت نظامی و تسلیحاتی نمی‌تواند مردم و ارتش قهرمان روسیه را شکست دهد.

جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید، ارسال موشک های دوربرد موسوم به (ATACMS) به اوکراین را تایید کرد و گفت: جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در فوریه به تیم خود دستور داد تا تعداد قابل توجهی از این موشک را در اختیار اوکراین بگذارد.

این در حالی است که واشنگتن و کی‌یف ادعا کرده‌اند که روسیه در حمله به اوکراین از موشک‌های کره شمالی استفاده کرده است. کره‌جنوبی نیز مدعی شده که کره شمالی در ازای دریافت مواد غذایی و دیگر ملزومات از روسیه، به مسکو مهمات و تسلیحات می‌دهد.

مقام‌های کره جنوبی همچنین در ماه نوامبر مدعی شدند که ممکن است کره شمالی موشک‌های بالستیک کوتاه برد، خمپاره موشک‌های ضدتانک و ضدهوایی به روسیه داده باشد.

«ایوان ژلوخووتسف» رئیس اداره اول آسیا در وزارت خارجه روسیه جمعه گفت: ما از کیم جونگ اون (رهبر کره شمالی) و تمام مردم کره به دلیل حمایت بی‌قید و شرط خود از عملیات نظامی ویژه در اوکراین و ایمان آنها به پیروزی ما بر دشمن مشترک تشکر می‌کنیم.

این دیپلمات روس تاکید کرد: مناسبات سنتی دوستانه و همکاری جامع میان دو کشور به سطح بی‌سابقه‌ای ارتقا یافته و توسعه آن همچنان ادامه دارد.

از سوی دیگر، «سین هونگ چول» سفیر کره شمالی در مسکو تاکید کرد که از اقدام روسیه در دفاع از حاکمیت و امنیت خود حمایت می‌کند.

به دنبال سفر ماه سپتامبر کیم جونگ اون رهبر کره شمالی به روسیه، کشورهای غربی و متحدان آنها نسبت به تقویت همکاری‌های نظامی مسکو و پیونگ‌یانگ ابراز نگرانی کردند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه