English

وزیر امور خارجه روسیه:

توسعه ابزارهای مالی مستقل بریکس برای غرب نگران کننده است

وزیر امور خارجه روسیه گفت: غرب به‌طور فزاینده‌ای نگران طرح کشورهای عضو گروه اقتصادهای نوظهور (بریکس) برای توسعه ابزارهای مالی مستقل خود است.

توسعه ابزارهای مالی مستقل بریکس برای غرب نگران کننده است
به گزارش خبرگزاری موج

، خبرگزاری تاس نوشت: سرگئی لاوروف در نشست کمیسیون شورای عمومی حزب روسیه متحد در زمینه همکاری بین المللی و حمایت از شهروندان خارج از کشور گفت: ما می‌دانیم که این اقدام (گسترش ابزارهای مالی مستقل از سوی کشورهای بریکس) به شکل فزاینده ای آمریکا و متحدانش را نگران کرده است. آنها این موضوع را درک می کنند که اگر این طرح ها موفق باشند و ما به این هدف (توسعه سازوکارهای مالی مستقل) دست یابیم، به طور جدی سازوکارهای جهانی شدن را که در حال حاضر تحت رهبری غرب عمل می کنند، زیر سوال خواهیم برد.

وزیر امور خارجه روسیه گفت که کشورش علاقه مند است نقش بریکس را در سازوکارهای بین المللی تجاری، مالی و پولی افزایش دهد، همکاری میان بانکی را توسعه داده و استفاده از ارزهای ملی و ایجاد ارز ویژه این گروه را گسترش دهد.

این دیپلمات ارشد روسیه خاطرنشان کرد که غرب «سوء استفاده بی شرمانه» از سازوکارهای بین المللی را آغاز کرده و از آنها برای سرکوب رقیبان و مجازات مخالفان استفاده می کند.

تاس نوشت: روسیه از اول ژانویه ۲۰۲۴ (۱۱ دی ۱۴۰۲) ریاست دوره ای یکساله گروه بین دولتی بریکس متشکل از ۱۰ عضو را برعهده گرفت. بریکس تحت ریاست مسکو، ۲۰۰ رویداد را که طیف گسترده ای از موضوعات را در بر می گیرد، برگزار خواهد کرد.

مهم ترین رویدادی که تحت رهبری روسیه برگزار خواهد شد نشست سران بریکس در اکتبر (مهر) ۲۰۲۴ در شهر کازان پایتخت تاتارستان در منطقه ولگای روسیه خواهد بود.

گروه بین‌المللی بریکس متشکل از پنج قدرت نوظهور اقتصادی برزیل، روسیه، چین، هند و آفریقای جنوبی است که بواسطه دارا بودن بیش از ۳۰ درصد از مساحت کره زمین، نیمی از جمعیت جهان و بیش از ۳۰ درصد از قدرت اقتصاد جهانی از ظرفیت بالایی برای تاثیرگذاری بر اقتصاد دنیا و اهمیت بسیاری در حوزه همکاری‌های فرامنطقه‌ای برخوردار است. از ژانویه سال ۲۰۲۴ (دی ۱۴۰۲) شش کشور جمهوری اسلامی ایران، آرژانتین، عربستان سعودی، امارات متحده عربی، اتیوپی و مصر به عضویت کامل گروه بریکس درآمدند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه