English

کوبا تنها را کاهش تنش در خاورمیانه را آتش‌بس فوری در غزه دانست

وزارت امور خارجه کوبا تأکید کرد توقف تشدید خشونت در غرب آسیا لزوما مستلزم آتش‌بس فوری و دائمی در نوار غزه و پایان دادن به نسل‌کشی است که امروز علیه مردم فلسطین انجام می‌شود.

کوبا تنها را کاهش تنش در خاورمیانه را آتش‌بس فوری در غزه دانست
به گزارش خبرگزاری موج

، وزارت امور خارجه کوبا در بیانیه‌ای نسبت به خطرات معافیت رژیم صهیونیستی از اقداماتی که علیه کشورهای منطقه « خاورمیانه» با همدستی و حمایت دولت ایالات متحده انجام می‌دهد، هشدار داد.

به نقل از المیادین، وزارت خارجه کوبا با تاکید بر اینکه حمله غیرقانونی به کنسولگری ایران در دمشق نقض آشکار قوانین بین‌المللی و کنوانسیون ۱۹۶۱ وین است، خاطرنشان کرد: این حملات صلح و امنیت بین‌المللی را به خطر می‌اندازد، امکان گسترش درگیری را در منطقه افزایش می‌دهد و پیامدهای غیر قابل پیش‌بینی برای صلح جهانی دارد.

این وزارتخانه اعلام کرد ناکامی شورای امنیت در پاسخ قاطع به بمباران کنسولگری ایران در دمشق، انگیزه‌ای برای واکنش ایران به این حمله بود.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران شامگاه شنبه و بامداد یکشنبه در پاسخ به حمله متجاوزانه رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولی ایران در دمشق که منجر به شهادت چند مستشار ایرانی شد، با ده‌ها فروند موشک و پهپاد مواضع رژیم صهیونیستی را در اراضی اشغالی هدف قرار داد.

وزارت امور خارجه کوبا در بیانیه خود اعلام کرد: «تا زمانی که به راه‌حلی جامع، عادلانه و پایدار برای مناقشه اسرائیل و فلسطین دست نیابیم، صلح و ثباتی در خاورمیانه وجود نخواهد داشت.»

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه