English

فیلیپین به آمریکا و دادگاه بین‌المللی کیفری جواب رد داد

رئیس جمهور فیلیپین امروز دوشنبه مخالفت خود را با دسترسی ایالات متحده به پایگاه‌های نظامی بیشتر در این مجمع الجزایر ابراز کرد.

فیلیپین به آمریکا و دادگاه بین‌المللی کیفری جواب رد داد
به گزارش خبرگزاری موج

رئیس جمهور فیلیپین امروز دوشنبه مخالفت خود را با دسترسی ایالات متحده به پایگاه‌های نظامی بیشتر در این مجمع الجزایر ابراز کرد.

به گزارش ایسنا، «فردیناند مارکوس» رئیس جمهور فیلیپین دسترسی ایالات متحده به پایگاه‌های نظامی بیشتر در این مجمع الجزایر جنوب شرقی آسیا را رد کرده است.

به نقل از فیگارو، وی اعلام کرد: پاسخ منفی است. فیلیپین هیچ برنامه‌ای برای باز کردن (دسترسی) یا ایجاد پایگاه‌های بیشتر بر اساس توافقنامه همکاری دفاعی ندارد.

مانیل سال گذشته اعلام کرده بود علاوه بر پنج پایگاه برنامه‌ریزی شده بر اساس توافقنامه همکاری دفاعی پیشرفته (EDCA) در سال ۲۰۱۴، به ارتش ایالات متحده دسترسی به چهار پایگاه نظامی دیگر را داده است.

این توافق دوجانبه به نیروهای آمریکایی اجازه می‌دهد تا تجهیزات نظامی را در پایگاه‌های فیلیپین جابه‌جا و ذخیره کنند.

همچنین فردیناند مارکوس طی نشستی با انجمن خبرنگاران خارجی فیلیپین، با حضور اعضای ارتش فیلیپین و دیپلمات‌های خارجی، گفت رودریگو دوترته، رئیس جمهور سابق را به دادگاه بین‌المللی کیفری (ICC) تحویل نخواهد داد.

دیوان بین‌المللی کیفری موسوم به آی‌سی‌سی در حال بررسی سرکوب مرگبار علیه قاچاق مواد مخدر در این مجمع الجزایر است که آغاز آن در دوره ریاست دوترته بود. مارکوس همچنین گفت اگر یک «قدرت خارجی» یک سرباز فیلیپینی را بکشد، پیمان نظامی متقابل کشورش با ایالات متحده به جریان خواهد افتاد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه