English

صد و بیست کشور برای کنفرانس صلح اوکراین به سوئیس می‌روند

وزارت امور خارجه سوئیس تصریح کرد که حدود ۱۲۰ کشور به کنفرانس صلح اوکراین که در ماه ژوئن در سوئیس برگزار می‌شود، دعوت خواهند شد.

صد و بیست کشور برای کنفرانس صلح اوکراین به سوئیس می‌روند
به گزارش خبرگزاری موج

، این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد: در مجموع حدود ۱۲۰ کشور در سطح سران کشورها و دولت‌ها دعوت خواهند شد.

پیر آلن الچینگر، سخنگوی وزارت خارجه سوئیس به ریانووستی گفت که فهرست نهایی شرکت کنندگان در کنفرانس صلح اوکراین چند روز قبل از آغاز آن مشخص خواهد شد.

انتظار می‌رود سوئیس میزبان کنفرانس صلح اوکراین در نزدیکی شهر لوسرن در ۱۵ تا ۱۶ ژوئن باشد.

ولادیمیر خوخلوف، سخنگوی سفارت روسیه در برن، روز سه‌شنبه به اسپوتنیک گفت که سوئیس، روسیه را به این اجلاس دعوت نکرده است و افزود که مسکو قصد ندارد حتی در صورت دعوت در این رویداد شرکت کند.

در ۱۵ ژانویه، رئیس‌جمهور سوئیس، ویولا آمهرد، گفت که ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین از برن خواسته است تا میزبان نشست صلح درباره اوکراین باشد.

ریاست‌جمهوری اوکراین گفت که کی‌یف از جامعه بین‌المللی می‌خواهد که طرح صلح ۱۰ ماده‌ای زلنسکی را که اغلب از آن به عنوان «فرمول» یاد می‌شود، تأیید کند.

ایگنازیو کاسیس، وزیر امور خارجه سوئیس، بعداً گفت که روسیه باید بخشی از هر فرآیند صلح مرتبط با مناقشه اوکراین باشد.

در ۲۳ ژانویه، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه با کاسیس ملاقات کرد و به وی گفت که مسکو تصمیم برن را برای دور شدن از اصول بی طرفی خود و حمایت کامل از کی‌یف در نظر گرفته است.

در ۳ فوریه، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه، گفت که پتانسیل سوئیس به عنوان یک «میانجی صادق» در حل مناقشه به پایان رسیده است و برن «کوکورانه» به سیاست‌های ایالات متحده و اتحادیه اروپا پایبند است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه