English

نسخه دریایی «گنبد آهنین» برای اولین بار در جنوب اراضی اشغالی مستقر شد

ارتش رژیم صهیونیستی از استقرار نسخه دریایی سامانه پدافند هوایی «گنبد آهنین» برای نخستین بار از زمان جنگ، در «ایلات» واقع در جنوب سرزمین‌های اشغالی فلسطین خبر داد.

نسخه دریایی «گنبد آهنین» برای اولین بار در جنوب اراضی اشغالی مستقر شد
به گزارش خبرگزاری موج

، ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد نسخه دریایی سامانه پدافند هوایی گنبد آهنین به نام «سی‌-دوم» (C-Dome) را در ایلات مستقر کرده است.

طبق گزارش اسکای نیوز عربی، این اقدام پس از آن صورت گرفت که ارتش رژیم صهیونیستی اواخر عصر دوشنبه مدعی شدند که نیروهای دریایی این رژیم یک هدف هوایی «مشکوک» را در آسمان شهر ایلات در ساحل دریای سرخ در جنوب اراضی اشغالی رهگیری کردند.

«آویخای ادرعی» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در این باره اعلام کرد: در پی هشدارها در ایلات مبنی بر نفوذ یک شیء هوایی متخاصم، صحبت در مورد رصد یک هدف هوایی مشکوک توسط نیروهای دریایی است که به حریم هوایی نفوذ کرده و از طریق سامانه گنبد دریایی رهگیری شده است.

روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت نیز نوشت این اولین بار است که ارتش رژیم اشغالگر از «گنبد دریایی» در طول جنگ فعلی استفاده می‌کند.

به گفته همین منبع، «گنبد محافظ» یا «گنبد دریایی» یک سامانه دفاع هوایی دریایی برای رهگیری موشک‌ها، خمپاره و پهپادهاست که برای حفاظت از زیرساخت‌های دریایی، سکوهای گازی و سایر مواضع دریایی طراحی شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه