English

حماس از شکایت نیکاراگوئه از آلمان در دادگاه لاهه تقدیر کرد

جنبش مقاومت اسلامی حماس طی بیانیه‌ای از شکایت جمهوری نیکاراگوئه علیه آلمان در دیوان بین‌المللی دادگستری به اتهام مشارکت در نسل‌کشی در غزه که طی آن خواستار توقف حمایت‌های نظامی این کشور از رژیم اشغالگر صهیونیستی و اتخاذ تدابیر موقت در این زمینه برای ممنوعیت صادرات اسلحه به این رژیم شده بود، تقدیر کرد.

حماس از شکایت نیکاراگوئه از آلمان در دادگاه لاهه تقدیر کرد
به گزارش خبرگزاری موج

، حماس افزود: ما ضمن اینکه از کشورهای آزاد جهان می‌خواهیم در مسیر نیکاراگوئه و آفریقای جنوبی و دیگر کشورهایی قدم بردارند که حاضر نشدند چشمان خود را بر جنایات دشمن صهیونیستی در نوار غزه تحت حمایت کشورهای غربی ببندند، از دیوان بین‌المللی دادگستری نیز می‌خواهیم علی‌رغم تصمیمات قبلی خود که دشمن صهیونیستی آن‌ها را همانند بسیاری دیگر از قطعنامه‌ها و قوانین بین‌المللی نادیده گرفته، تصمیماتی قاطع اتخاذ کند که به توقف جنگ و نسل‌کشی در غزه منتهی شود.

دیوان بین‌المللی دادگستری در لاهه روز دوشنبه نخستین جلسه خود برای رسیدگی به شکایت نیکاراگوئه علیه آلمان به اتهام تسهیل نسل‌کشی در غزه را برگزار کرد.

به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، در این دادخواست از آلمان خواسته شده صادرات اسلحه و تجهیزات جنگی به رژیم صهیونیستی را متوقف کرده و تدابیری موقت در این زمینه صادر شود.

تیم حقوقی نیکاراگوئه از دادگاه لاهه خواسته آلمان را به توقف حمایت از رژیم صهیونیستی در نابودی و نسل‌کشی ملت فلسطین ملزم کند.

نیکاراگوئه، آلمان را مسئول نسل‌کشی ملت فلسطین در غزه از طریق حمایت از رژیم اشغالگر صهیونیستی دانسته و تاکید کرده که این کشور معاهده منع نسل‌کشی را نقض کرده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه