English

مدودف رهبران غربی را دخیل در حمله تروریستی مسکو خواند

معاون شورای امنیت ملی روسیه در اظهاراتی رئیس‌جمهوری فرانسه و دیگر رهبران غربی را از هم‌دستان و حامیان بالقوه حمله تروریستی اخیر به تالار کنسرت «کروکوس» دانسته و تصریح کرد که بانیان اصلی این حمله از مقامات «اوکراین نازی» بوده‌اند.

 مدودف رهبران غربی را دخیل در حمله تروریستی مسکو خواند
به گزارش خبرگزاری موج

، « دمیتری مدودف » رئیس‌جمهور پیشین روسیه و معاون شورای امنیت ملی این کشور عنوان کرد: «امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهور فرانسه و دیگر رهبران غربی را می‌توان به‌واسطه همکاری‌شان با کی‌یف از همدستان حمله تروریستی مرگبار اخیر به تالار کنسرت «کروکوس» در مسکو در نظر گرفت.

خبرگزاری اسپوتنیک در این‌باره گزارش داد که مدودف در پستی در کانال تلگرامی خود نوشت: از جمله هم‌دستان (این حمله) ماکرون است. لفاظی او، اقداماتش و مهم‌تر از همه، اجازه او به انجام شدن عملیات‌های سری با رژیم باندرا (سازمان ملی‌گرایان اوکراین) را واقعا می‌توان هم‌دستی در حمله تروریستی ۲۲ مارس برشمرد. واضح است که ماکرون و شماری دیگر از رهبران غربی حامیان این حمله تروریستی هولناک هستند. این به هیچ وجه بخشودنی نیست.

او همچنین مدعی شد که بانیان اصلی این حمله تروریستی در نزدیکی مسکو، مقامات «اوکراین نازی» بودند که «در سایه گروه تروریستی داعش مخفی شده بودند.»

معاون رئیس شورای امنیت ملی روسیه در این پست تلگرامی همچنین نوشت: آن‌ها مقامات اوکراین نازی هستند. ایده جبران شکست‌ها در میدان جنگ با حملات تروریستی در اذهان کریه آن‌ها زاده شده بود. آن‌ها یا باید طبق قانون یا به طریقی که در تمام دنیا با تروریست‌ها برخورد می‌شود، پاسخگوی آن باشند؛ بدون آن که مشمول قانون مرور زمان شوند.

مدودف همچنین گفت که بانیان این حمله تروریستی، داستان همیشگی نقش داعش را مطرح کردند که خود افراط‌گرایان نیز مایل بودند آن را تایید کنند.

او افزود: آن‌ها (نیروهای داعش) همیشه این کار را می‌کنند تا ثروتشان را بالا ببرند. خوب، کسی پول آن را پس نزده و احتمالا پاداششان را نیز دریافت کرده‌اند، اما طراحان اصلی خود را پنهان کرده‌اند.

مدودف گفت که مرتکبان این حمله تروریستی، نه از میان «مذهبیون متعصب»، بلکه «قاتلان استخدام‌شده بودند.»

در ۲۲ مارس (۳ فروردین) چند مرد مسلح وارد تالار کنسرل کروکوس شده و شروع به تیراندازی به افراد حاضر در آنجا کردند. طبق آخرین گزارش وزارت حوادث غیرمترقبه روسیه، این حمله ۱۴۴ کشته بر جا گذاشت. چهار مظنون این حمله که شهروندان تاجیکستانی بودند، تلاش کرده بودند با یک اتومبیل فرار کنند، اما بازداشت و متهم به تروریسم شدند.

مقامات روسیه بر این باورند که برنامه آن‌ها فرار به اوکراین بود و طراحان اصلی این حمله قرار بود در آنجا به آن‌ها پناه بدهند. تحقیقات در این‌باره ادامه دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه