English

سازمان شانگهای حمله تروریستی به کنسولگری ایران در دمشق را محکوم کرد

دبیران شورای امنیت ملی اعضای همکاری‌های شانگهای در شهر آستانه، پایتخت قزاقستان در بیانیه پایانی اجلاس، حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در سوریه را محکوم و این اقدام را خلاف قوانین و کنوانسیون‌های بین‌المللی اعلام کردند.

سازمان شانگهای حمله تروریستی به کنسولگری ایران در دمشق را محکوم کرد
به گزارش خبرگزاری موج

، علی اکبر احمدیان نماینده‌ مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی برای شرکت در اجلاس دبیران شوراهای امنیت ملی کشورهای عضو سازمان شانگهای به قزاقستان سفر کرده است با برخی از دبیران شورای امنیت ملی دیدار کرد.

نیکلای پاتروشف دبیر شورای امنیت ملی روسیه در دیدار با احمدیان با ابراز همدردی نسبت به شهادت‌ تعدادی از مستشاران جمهوری اسلامی ایران در سوریه، حمله‌ به‌ بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق را به شدت‌ محکوم‌ و دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان نیز از اقدام روسیه برای درخواست جلسه‌ی شورای امنیت سازمان ملل در این باره قدردانی کرد.

مشاور امنیت ملی جمهوری هند در نشست دبیران شوراهای امنیت ملی کشورهای عضو سازمان شانگهای از جمهوری اسلامی ایران در برابر حمله‌ی تروریستی به‌ سفارت ایران حمایت کرد. نماینده‌ی پاکستان هم در اجلاس آستانه ضمن ابراز حمایت کشورش از ایران در برابر حمله‌ی تروریستی به‌ سفارت جمهوری اسلامی ایران در سوریه، این حادثه را تسلیت گفت.

دبیرکل سازمان شانگهای حمله‌ی تروریستی به‌ سفارت ایران در سوریه را به‌ جمهوری اسلامی ایران تسلیت گفت.

وی گفت: حملات‌ تروریستی جدید نشان می‌دهد کشورهای عضو شانگهای باید همکاری بیش‌تری داشته‌ باشند.

وزیر امنیت عمومی چین هم در ملاقات با احمدیان با محکومیت مجدد حمله‌ی تروریستی به سفارت جمهوری اسلامی ایران در سوریه این اقدام را نقض حاکمیت سوریه نیز برشمرد.

در بیانیه پایانی نشست دبیران شورای امنیت ملی کشورهای عضو شانگهای تمامی اعضا به اجماع حمله به ساختمان‌ کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق سوریه را محکوم و این اقدام را خلاف قوانین و کنوانسیون‌های بین‌المللی اعلام کردند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه