English

ارمنستان قصد پیوستن به ناتو را ندارد

وزیر امور خارجه ارمنستان با اشاره به همکاری‌های گسترده این کشور با ائتلاف نظامی ناتو، گفت که درخواست عضویت در ناتو در دستور کار این کشور قرار ندارد.

ارمنستان قصد پیوستن به ناتو را ندارد
به گزارش خبرگزاری موج

، آرارات میزوریان، وزیر امور خارجه ارمنستان گفت که این کشور در حوزه‌های متعددی، از جمله هیات‌های صلح‌بانی با ائتلاف نظامی ناتو همکاری می‌کند، اگرچه قصد ورود به این ائتلاف را ندارد.

خبرگزاری اسپوتنیک در این‌باره گزارش داد که میزوریان در گفت‌وگویی با شبکه تی‌ان آرژانتین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا ارمنستان برنامه‌ای برای روابط نزدیک‌تر با ناتو دارد، گفت: ما در حال حاضر هم با ناتو همکاری می‌کنیم، در فعالیت‌های صلح‌بانی مشارکت داریم، در افغانستان بودیم، اخیرا نیز شمار صلح‌بانان در کوزوو را افزایش داده‌ایم. اگر منظورتان درخواست عضویت یا قصد عضویت در ناتو است، خیر، چنین چیزی در حال حاضر، در دستور کار ما قرار ندارد.

میزوریان افزود که ایروان، آمریکا و اروپا را شرکای اصلی خود می‌داند.

وزیر امور خارجه ارمنستان بیان کرد: در حال تعمیق روابط اقتصادی و گفتمان سیاسی با اتحادیه اروپا و آمریکا هستیم. من این روند را تغییر در رفتار سیاسی نمی‌دانم. ما در تلاشیم امنیت خود را تامین کنیم، همچنین تلاش می‌کنیم مسیر دموکراتیک‌مان را توسعه دهیم. می‌دانیم که شرکای متعددی در غرب داریم.

اتحادیه اروپا ۱۲ مارس قطعنامه‌ای را صادر کرد که در آن بیان شده «اگر ارمنستان علاقه‌مند به درخواست کسب وضعیت نامزدی باشد و به مسیر اصلاحات مداوم برای تحکیم دموکراسی خود ادامه دهد، زمینه برای آغاز مرحله تحول در روابط اتحادیه اروپا-ارمنستان ایجاد می‌شود.»

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه