English

کمک ناخواسته صدها میلیون دلاری ارتش آمریکا به اوکراین در نتیجه اشتباه محاسباتی

نیروی دریایی کشور آمریکا صدها میلیون دلار برای کمک به اوکراین به‌دلیل اشتباهات مکرر حسابداری خرج کرده است.

کمک ناخواسته صدها میلیون دلاری ارتش آمریکا به اوکراین در نتیجه اشتباه محاسباتی
به گزارش خبرگزاری موج

، در گزارشی که روز سه‌شنبه توسط دفتر بازرس کل وزارت دفاع آمریکا منتشر شد، آمده است که نیروی دریایی در طول سال مالی ۲۰۲۲ سه بار بودجه‌ای بیش از آنچه مقرر بوده به اوکراین اختصاص داده است.

در حالی که نیروی دریایی ایالات متحده حدود ۱.۷ میلیارد دلار بودجه به اوکراین اختصاص داده، این سازمان نظارتی دریافت که این واحد «تخصیص بودجه کمک به اوکراین را بیش از حد انجام داده است... در مجموع ۳۹۸.۹ میلیون دلار.» این هزینه‌کرد بیش از حد به دلیل قصور نیروی دریایی در رسیدگی به مشکلات طولانی‌مدت سیستم حسابداری خودکار خود بوده است.

در نتیجه، اشتباهات حسابداری باید در چندین نوبت به صورت دستی تصحیح می‌شد که باعث شد دفتر بازرسی کل تأکید کند «نیروی دریایی کنترل‌های داخلی کافی برای جلوگیری از تکرار بیش از حد وجوه را ندارد».

در حالی که ایالات متحده به یکی از برجسته‌ترین کمک‌کنندگان اوکراین تبدیل شده و واشنگتن حدود ۱۱۳ میلیارد دلار به این کشور درگیر از آغاز درگیری اختصاص داده، نگرانی‌های عمده‌ای در مورد سوء‌استفاده از این بودجه به وجود آمده است.

گزارش دفتر بازرسی کل در ژانویه نشان داد که پنتاگون به درستی یک میلیارد دلار تسلیحات و سایر تجهیزات نظامی را ردیابی نکرده است.  علاوه بر این، نهاد ناظر پنتاگون ماه گذشته اعلام کرد که بیش از ۵۰ پرونده احتمالی «سرقت، کلاهبرداری یا فساد و انحراف» کمک‌های نظامی به اوکراین را باز کرده است. یکی از مواردی که توسط رابرت استورچ، رئیس اداره بازرسی کل برجسته شده شامل ورود اقلام به لهستان قبل از ناپدید شدن از مانیفست حمل و نقل، پس از ارسال آنها از مرز به اوکراین بود.

روسیه به‌طور مداوم این محموله‌های تسلیحاتی را محکوم کرده و بارها در مورد سرریز تسلیحات هشدار داده و مدعی است که این تجهیزات به بازار سیاه و به دست جنایات سازمان یافته و تروریست‌ها راه پیدا می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه