English

خبرگزاری موج گزارش می دهد؛

۲ پیامد ابتلای "کیت میدلتون" به سرطان برای دربار سلطنتی انگلیس

«قبل از انتشار خبر ابتلای "کیت میدلتون" به بیماری سرطان، خبر ابتلای چارلز سوم پادشاه انگلیس به بیماری مذکور نیز منتشر شده بود. در کنار این دو موضوع، شاهزاده هری و همسرش مگان مارکل نیز در سال های گذشته رسوایی های زیادی را برای دربار بریتانیا به بار آورده اند و از دربار انگلیس خارج شده‌اند.»

۲ پیامد ابتلای "کیت میدلتون" به سرطان برای دربار سلطنتی انگلیس
به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج

، در مدت اخیر، " کیت میدلتون "، عروس بزرگ خانواده سلطنتی انگلیس و همسر شاهزاده ویلیام، ولیعهد این کشور، کانون توجهات و بسیاری از گمانه زنی های رسانه ای بوده است. ماجرا از این قرار است که کیت میدلتون، برای مدت مدیدی از چشم افکار عمومی و رسانه های انگلیسی دور مانده بود. پیشتر گفته شده بود که وی برای یک جراحی در ناحیه شکم خود به بیمارستان مراجعه کرده با این حال، دوره نقاهت او بیش از حد طولانی شد و جنجال های زیادی را به همراه داشت.

در این بحبوحه، بسیاری از این سوال را مطرح می کردند که چگونه می شود فردی نظیر کیت میدلتون که پس از تولد فرزندش، در مدت زمان کوتاهی در میان خبرنگاران و رسانه ها ظاهر شد و صحبت کرد، حال برای یک جراحی ساده در ناحیه شکم خود، از چشم مردم و رسانه ها ناپدید شده است. موضوعی که خود فضای مساعدی را برای طرح طیفی از تئوری های توطئه فراهم کرد. برخی از به کما رفتن و حتی مرگ وی صحبت کردند و برخی دیگر نیز از مشکلات احتمالی او در زندگی‌اش با ولیعهد انگلیس یعنی شاهزاده ویلیام حرف زدند.

با این همه، به تازگی کیت میدلتون در ویدئویی، از ابتلای خود به بیماری سرطان خبر داد و تاکید کرد که مراحل درمانی اش را طی می کند. او نگفته که دقیقا به چه نوعی از بیماری سرطان دچار شده با این حال، از همگان خواسته تا به حریم خصوصی وی احترام بگذارند تا او بتواند مراحل درمانی اش را به نحو بهتری سپری کند.

در این چهارچوب، بسیاری از ناظران و تحلیلگران به طور خاص به این مساله اشاره می کنند که ابتلای کیت میدلتون به بیماری سرطان، حامل 2 نکته و پیام محوری است.

اولا، نباید فراموش کنیم که قبل از انتشار خبر ابتلای کیت میدلتون به بیماری سرطان، خبر ابتلای چارلز سوم پادشاه انگلیس به بیماری مذکور نیز منتشر شده بود. در کنار این دو موضوع، باید توجه داشته باشیم که شاهزاده هری و همسرش مگان مارکل نیز در سال های گذشته رسوایی های زیادی را برای دربار بریتانیا به بار آورده بودند و حتی هری از کلیه مسوولیت های سلطنتی خود استعفا داده بود.

در این میان، شاهزاده اندرو از دیگر شاهزاده های سرشناس انگلیسی نیز به دلیل رسوایی‌های متعدد جنسی خود تبعید شده بود و البته که مرگ الیزابت دوم ملکه انگلیس در سال 2022 نیز ضربه ای جدی به دربار سلطنتی انگلیس را تداعی کرده بود. مسائلی از این دست، همه و همه حاکی از این هستند که سازوکارهای حکمرانی سلطنتی در انگلستان، شرایط پرآشوبی را سپری می کنند و با سیلی از چالش و بحران ها دست به گریبان هستند که مدیریت آن ها، زمان زیادی می گیرد و البته که شانس موفقیت چندان بالایی را هم نمی توان برایشان متصور بود.

دوم اینکه کیت میدلتون عروس بزرگ خانواده سلطنتی انگلیس بود با این حال، بسیاری نقش وی را چیزی بیش از آنچه ذکر شد می دانستند و تاکید داشتند که او از قدت و نفوذ زیادی در دربار انگلیس برخوردار است. حتی مگان مارکل و شاهزاراده هری نیز در موضع گیریها و کتاب خاطرات خود به صراحت از قدرت و نفوذ وی در دربار انگلیس سخن گفته بودند.

در این چهارچوب، وی از جمله افرادی بود که بخشی از قدرت نرم دربار سلطنتی انگلیس را پیش چشم افکار عمومی بین المللی و البته مردم انگلستان نمایندگی و مدیریت می کرد. چهره خندان وی و گرم گرفتن هایش با رسانه ها، گزاره ای بود که به نوعی این مساله را به مخاطبان القا می کرد که همه چیز در دربار بریتانیا عادی و درست است. حال در وضعیت کنونی، ابتلای کیت میدلتون به بیماری سرطان و پنهانکاری های مختلف دربار انگلیس در این رابطه، تا حد زیادی یکی  از جلوه های قدرت نرم دربار بریتانیا و نظام سلطنتی انگلیس را تضعیف کرده است.

موضوعی که می تواند در ادامه راه، مسیر را برای طرح تحلیل و تفسیرها و گمانه زنی‌های مختلف در مورد آینده خانواده سلطنتی انگلیس هموار کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه