English

روسیه مدعی شد:

۲ بمب‌افکن آمریکایی در مرز دولتی روسیه رهگیری شدند

وزارت دفاع روسیه امروز (یکشنبه) خبر داد که یک جت جنگنده «میگ-۳۱» برای رهگیری ۲ بمب‌افکن راهبردی آمریکایی که به مرز دولتی روسیه بر فراز دریای بارنتز نزدیک می‌شدند، به پرواز درآمد.

 ۲ بمب‌افکن آمریکایی در مرز دولتی روسیه رهگیری شدند
به گزارش خبرگزاری موج

به نقل از خبرگزاری تاس، در بیانیه این وزارتخانه آمده است: قابلیت‌های کنترل حریم هوایی روسیه در ۲۴ مارس ۲۰۲۴ (پنجم فروردین ۱۴۰۳) یک هدف هوایی را بر فراز دریای بارنتز در نزدیکی مرز دولتی فدراسیون روسیه مشاهده کرد.

وزارت دفاع روسیه تصریح کرد: یک جت جنگنده میگ-۳۱ (MiG-31) از نیروهای واکنش سریع پدافند هوایی [روسیه] برای شناسایی هدف هوایی و جلوگیری از تجاوز آن به مرزهای دولتی این کشور به پرواز درآمد.

این بیانیه می‌افزاید: خدمه جنگنده روسیه شناسایی کردند که اهداف هوایی ۲ بمب افکن راهبردی «B-۱B» نیروی هوایی ایالات متحده است.

این وزارتخانه اعلام کرد که «بمب افکن‌های آمریکایی با نزدیک شدن جنگنده روسی به آنها، از مرز روسیه دور می‌شوند و هواگرد روسی به سلامت به پایگاه هوایی خود بازگشته و از نقض مرزهای دولتی روسیه جلوگیری می‌کند.»

مقام‌های آمریکایی تاکنون در مورد این بیانیه اظهار نظری نکرده‌اند.

از سوی دیگر، نیروهای مسلح لهستان به تازگی مدعی شدند که حریم هوایی این کشور در مرز با اوکراین توسط یک موشک کروز روسیه نقض شده است. در همین حال، لهستان جنگنده‌های خود را در حالت آماده باش قرار داد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه