English

خبرگزاری موج گزارش می‌دهد:

۲ نکته درباره جنجال جدید رئیس‌جمهور فرانسه

«"امانوئل مکرون" رئیس‌جمهور فرانسه به‌تازگی در موضع‌گیری، از اقدام احتمالی کشورش جهت اعزام نیروهای فرانسوی به میدان‌های جنگ اوکراین در آینده خبر داده است. موضوعی که با بازتاب‌های بین‌المللی گسترده‌ای همراه شده است.»

 2 نکته درباره جنجال جدید رئیس‌جمهور فرانسه
به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج

،"امانوئل مکرون" رئیس‌جمهور فرانسه به‌تازگی و همزمان با ورود جنگ اوکراین به سالِ سوم خود، موضع‌گیری جنجالی را با محوریت جنگ مذکور انجام داده است. در این راستا، مکرون گفته که امکان دارد کشورش در آینده دست به حضور میدانی در جنگ اوکراین بزند و نیروهای ارتش فرانسه در این جنگ به صورت مستقیم حضور یابند.

البته مکرون در مدت اخیر به نحو محسوسی بر شدت تلاش‌های خود جهت افزایش و تقویت حمایت‌های جهان غرب از اوکراین در بحبوحه جنگِ این کشور با روسیه نیز افزوده است. تنها اندکی پس از این موضع‌گیری جنجالی مکرون، کاخ کرملین، سخنان وی را محکوم و تاکید کرد که حضور نیروهای فرانسوی در جنگ اوکراین می‌تواند منجر به سناریوهای وخیمی شود و اهدافِ فرانسوی را به اهدافی مشروع برای روسیه تبدیل کند. روس‌ها به صراحت هشدار داده‌اند که پاریس در صورت مداخله مستقیم در جنگ اوکراین، باید منتظر پیامدهای اقدام خطرناک خود باشد. پیامدهایی که حتی می‌توانند ابعاد گسترده بین‌المللی نیز به خود بگیرند.

با این حال، اینطور به نظر می‌رسد که موضع‌گیری‌0پهای اخیر مکرون با محوریت جنگ اوکراین، به‌طور خاص با نگاه به 2 هدف عمده و محوری ایراد شده‌اند.

اولا، نباید از یاد ببریم که در فرانسه جریان راست افراطی این کشور در سال‌های اخیر اوج‌گیری قابل‌توجهی داشته و توانسته به رقیب اصلی دولت کنونی فرانسه و رئیس‌جمهور این کشور تبدیل شود. حتی در انتخابات ریاست جمهوری اخیر فرانسه نیز باوجود شکست نامزد اصلی جریان راست افراطی این کشور یعنی "مارین لوپن" از مکرون، بسیاری از تحلیلگران، فاصله نزدیک وی با مکرون را شاهدی عینی بر این گزاره در نظر گرفتند که در سال‌های آتی، هم مکرون و هم متحدان افراطی وی باید با قدرت‌گیری قابل‌توجه راست‌گرایان افراطی دست و پنجه نرم کنند. موضوعی که به هیچ عنوان مطلوب آن‌ها نیست.

در این میان، راست‌های افراطی فرانسه در سال‌های اخیر پیوندهای مستحکمی با روسیه و شخصِ پوتین داشته‌اند. از این‌رو، مکرون هرگونه موضع برتر و پیشروی نیروهای ارتش روسیه در میدان‌های جنگ اوکراین را یک تهدید مستقیم برای سازوکارهای سیاسی در اروپای غربی نیز در نظر می‌گیرد.

موضوعی که می‌تواند موقعیت سیاسی وی و جریان‌های نزدیک به او را نیز تهدید کند. از این‌رو، جنگ اوکراین برای او نه فقط یک رویداد مهم در راستای منافع ملی فرانسه، بلکه تحولی است که در قالب رقابت‌های جناحی این کشور نیز معنا و مفهوم خاصی را پیدا می‌کند و شکست اوکراین و مجموعه جهان غرب در قالب آن به هیچ عنوان به نفع فردی مانند مکرون نیست.

دوم اینکه در روزهای گذشته شاهد پیشروی‌های قابل توجه نیروهای ارتش روسیه در خاک اوکراین بوده‌ایم. روس‌ها موفق شده‌اند برخی مواضع راهبردی را از نیروهای ارتش اوکراین بگیرند و البته تحلیلگران نظامی نیز معتقدند آینده جنگ، چندان به نفع طرف اوکراینی نیست.

حال در این شرایط، مکرون با طرح این موضع‌گیری که امکان دارد در آینده نزدیک نیروهای فرانسوی در میدان‌های جنگ اوکراین حضور یابند، سعی دارد نوعی روحیه را به اوکراینی‌ها تزریق کند و در عین حال، پالس‌های هشدار و تهدید را نیز به مسکو بفرستد. اقداماتی که همه و همه سعی دارند تا حد ممکن خسارات و شکست‌های جنگ برای طرف اوکراینی و دولتِ متحد غرب در این کشور را به حداقلِ ممکن برسانند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه