English

تاجیکستان خواستار آتش‌بس فوری در غزه شد

کشور تاجیکستان بار دیگر خواستار آتش بس فوری در فلسطین شد و از جامعه جهانی خواست تا اقدامات موثری برای دستیابی به صلح پایدار در منطقه از طریق گفت و گو انجام دهد.

تاجیکستان خواستار آتش‌بس فوری در غزه شد
به گزارش خبرگزاری موج

، سراج‌الدین مهرالدین وزیرخارجه تاجیکستان در نشست فوق‌العاده شورای وزیران خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در جده از جامعه جهانی خواست تا اقدامات موثری برای آتش‌بس فوری در فلسطین و دستیابی به صلح پایدار در منطقه از طریق گفت و گو انجام دهد.

تاجیکستان پیشتر نیز از قطعنامه‌ای که خواستار «آتش‌بس بشردوستانه فوری، دائمی و پایدار» در نوار غزه بود، حمایت کرد. این جمهوری در اکتبر ۲۰۲۳ (مهر ۱۴۰۲) از قطعنامه مشابهی حمایت کرد.

امامعلی رحمان، رئیس جمهور تاجیکستان، در نشست مشترک اتحادیه کشورهای عربی و سازمان همکاری اسلامی در ریاض در ۱۱ نوامبر ۲۰۲۳ ( ۲۰ آبان ۱۴۰۲۹ «کشتار هزاران غیرنظامی» و «تخریب زیرساخت های حیاتی» در غزه را محکوم کرد.

وی همچنین از تشکیل کشور فلسطین در مرزهای ۱۹۶۷ به پایتختی بیت المقدس شرقی حمایت کرده بود.

سازمان همکاری اسلامی نشست اضطراری وزرای خارجه کشورهای اسلامی را در روز سه‌شنبه ۱۵ اسفند در شهر جده برای بررسی اوضاع غزه برگزار کرد.

رژیم اسرائیل از هفتم اکتبر (۱۵ مهر) جنگی ویرانگر علیه ساکنان نوار غزه به راه انداخته است که علاوه بر بروز یک فاجعه انسانی بی‌سابقه و تخریب گسترده زیرساخت‌ها، ده‌ها هزار فلسطینی که بیشتر آنها کودک و زن هستند شهید شدند. این جنایات موجب شد تا مقامات تل آویو به اتهام «نسل‌کشی» به دیوان بین‌المللی دادگستری معرفی شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه