English

رئیس جدید شورای امنیت:

قطعنامه احتمالی درباره غزه را با قوت بررسی خواهیم کرد

سفیر ژاپن و رئیس دوره ای شورای امنیت که از امروز اول مارس ۲۰۲۴ برابر با ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ کشورش ریاست دوره ای این شورا را برعهده دارد، اعلام کرد که در صورت ارائه قطعنامه جدید برای برقراری آتش‌بس در غزه آن را بررسی خواهد کرد.

قطعنامه احتمالی درباره غزه را با قوت بررسی خواهیم کرد
به گزارش خبرگزاری موج

، «یامازاکی کازویوکی» سفیر و نماینده دائم ژاپن در سازمان ملل و رئیس دوره ای شورای امنیت برای ماه مارس ۲۰۲۴ اعلام کرد که این شورا هفته آینده (روز پنجشنبه هفتم مارس) نشستی در مورد خاورمیانه خواهد داشت.

سفیر و نماینده دائم ژاپن در سازمان ملل متحد تصریح کرد: این نشست، فرصتی خواهد بود که وضعیت غزه را بررسی کند.

رئیس دوره ای شورای امنیت با اشاره به ارائه پیش نویس قطعنامه پیشنهادی از سوی آمریکا به این شورا درباره غزه گفت: در صورتی که قطعنامه پیشنهادی جدیدی از سوی اعضای شورای امنیت ارائه شود، ما آن را مطرح خواهیم کرد و در شورای امنیت آن را بررسی خواهیم کرد.

فرانسه یکی از ۵ عضو دائم و دارای حق وتوی شورای امنیت سازمان ملل ریاست دوره ای این شورا را در ماه میلادی ژانویه بر عهده داشت و پس از آن کشور گویان و اکنون ژاپن دیگر عضو غیردائم شورای امنیت، ریاست دوره ای این شورا را برای یک ماه میلادی (مارس) برعهده دارد.

شورای ۱۵ عضوی امنیت سازمان ملل متحد از آغاز جنگ اسرائیل و گروههای مقاومت فلسطینی در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهرماه ۱۴۰۲) تاکنون به دلیل حمایت های همه جانبه آمریکا از تل آویو نتوانسته است هیچ قطعنامه ای برای برقراری آتش بس فوری در غزه تصویب کند در حالیکه به اذعان مقامات سازمان ملل و همه جهان، مردم غزه در وضعیت وحشتناکی بسر می برند و در یک قدمی قحطی قرار دارند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه