English

گزارشگر سازمان ملل:

جنگ در غزه بین یک طرف قدرتمند هسته‌ای و ملتی است که برای آزادی می‌جنگند

یکی از گزارشگران سازمان ملل متحد اعلام داشت جنگ کنونی غزه جنگی بین یک طرف قدرتمند هسته‌ای و ملتی است که به خاطر آزادی‌شان می‌جنگند.

جنگ در غزه بین یک طرف قدرتمند هسته‌ای و ملتی است که برای آزادی می‌جنگند
به گزارش خبرگزاری موج

، تلانگ موفوکنگ، گزارشگر حقوق سلامت سازمان ملل در مصاحبه با شبکه خبری الجزیره گفت: جنگ اسرائیل علیه سیستم بهداشتی در غزه عمدی است و گرسنگی به یک سلاح در این جنگ تبدیل شده است.

وی نسبت به اوضاع رفح و همچنین نسبت به وقوع یک فاجعه در غزه به دلیل گسترش اجساد تجزیه شده و بیماری‌های واگیردار ابراز نگرانی کرد.

این مسئول سازمان ملل گفت: آنچه که بعد از صدور حکم دیوان بین‌المللی دادگستری شاهد آن بودیم، افزایش حملات بود. بدون توقف فوری جنگ نمی‌توان هیچ کاری کرد. آنچه که اتفاق می‌افتد بخشی از تاریخ طولانی مجازات نشدن اسرائیل است.

همچنین مارگارت ساتر ثوایت، گزارشگر سازمان ملل در امور استقلال قضات و وکلا گفت: ظرف این یک ماه، ما شاهد این بودیم که اسرائیل به حملات خود ادامه داد. اسرائیل هرگز اقدامات پیشگیرانه‌ای را که در حکم دیوان بین‌المللی دادگستری آمده بود، اجرا نخواهد کرد. باید محدودیت‌هایی برای صادرات سلاح از کشورهای غربی به اسرائیل ایجاد شود.

از زمان شروع عملیات طوفان الاقصی توسط جنبش حماس در هفتم اکتبر، رژیم صهیونیستی جنگ ویرانگری را علیه غزه به راه انداخت که به شهادت ده‌ها هزار نفر منجر شده است که بیشتر آن‌ها زن و کودک هستند.

به دنبال این جنگ آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی به دیوان بین‌المللی دادگستری به دلیل نسل‌کشی در غزه شکایت کرد. این دیوان با صدور حکمی از رژیم صهیونیستی خواست تدابیر موقتی را برای ممانعت از نسل‌کشی در غزه اتخاذ کند اما رژیم صهیونیستی حکم دیوان بین‌المللی دادگستری را اجرا نکرده و حملات علیه غزه را تشدید کرده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه