English

ژاپن نگران نشت رادیواکتیو از نیروگاه فوکوشیما است

وزیر صنعت ژاپن از مدیر عامل شرکت برق توکیو خواست گام‌های محکمی در جهت جلوگیری از هرگونه نشت آب آلوده به رادیواکتیو و تضمین ایمنی نیروگاه فوکوشیما بردارد.

ژاپن نگران نشت رادیواکتیو از نیروگاه فوکوشیما است
به گزارش خبرگزاری موج

 به نقل از خبرگزاری کیودو نیوز، کن سایتو وزیر اقتصاد، تجارت و صنعت ژاپن در دیدار با تومواکی کوبایاکاوا مدیر عامل شرکت برق توکیو گفت: از شما می‌خواهیم که با گام‌های محکم برای جلوگیری از هرگونه نشت آبی و تضمین ایمنی در نیروگاه هسته ای هیروشیما اقدام کنید.

این نیروگاه در صبح روز چهارشنبه (۱۸ بهمن) اعلام کرد که پنج و نیم تن آب حاوی مواد رادیواکتیو از تجهیزات مورد استفاده برای تصفیه آب آلوده در نیروگاه فوکوشیما دایچی نشت کرده است که علت آن باز بودن دریچه‌هایی است که قرار بود بسته باشد.

وی با بیان اینکه نشت آب‌های آلوده باعث نگرانی ژاپن و کشورهای دیگر شده، از این شرکت خواست عوامل احتمالی که منجر به بروز خطای انسانی می‌شود را بررسی و فناوری‌های نوین را جایگزین این عوامل کند.

این حادثه پس از آن رخ داد که توکیو در میان نگرانی‌های مطرح شده از سوی کشورهای همسایه، عملیات رهاسازی پساب خنک‌کننده نیروگاه فوکوشیما را آغاز کرد.

تومواکی کوبایاکاوا مدیر عامل شرکت برق توکیو ضمن عذرخواهی از عملکرد این شرکت، تاکید کرد که وی رهبری اقدامات ایمنی را بر عهده خواهد گرفت.

وی افزود:‌ کلیه تجیهزاتی که پس از فاجعه سونامی در سال ۲۰۱۱ مورد استفاده قرار گرفت را بررسی کرده و فناوری‌ها را ارتقا خواهیم داد.

شرکت برق توکیو از اوت (مرداد/ شهریور) سال گذشته تاکنون ۲۳ هزار و ۴۰۰ تن آب‌های تصفیه شده از مواد رادیونوکلئیدها به جز تریتیوم تخلیه کرده و قصد دارد بقیه‌های آب تصفیه شده را در اواخر ماه جاری میلادی (فوریه/ اسفند) در اقیانوس آرام تخلیه کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه