English

«عمران خان» نخست‌وزیر جدید پاکستان را معرفی کرد

رهبر حزب تحریک انصاف پاکستان که هم‌اکنون در زندان به سر می‌برد و حزبش در انتخابات اخیر بیشترین کرسی‌ها را کسب کرده، امروز پنج‌شنبه نخست‌وزیر جدید این کشور را برای تأیید پارلمان معرفی کرد.

«عمران خان» نخست‌وزیر جدید پاکستان را معرفی کرد
به گزارش خبرگزاری موج

 رویترز به نقل از «اسد قیصر» مشاور ارشد «عمران خان»، نخست‌وزیر پیشین پاکستان که حزبش (حزب تحریک انصاف پاکستان) در انتخابات عمومی اخیر این کشور بیشترین کرسی‌های پارلمان ملی را کسب کرده امروز پنج‌شنبه اعلام کرد که عمران خان و این حزب «عمر ایوب خان» را به عنوان نامزدی پیشنهادی برای نخست‌وزیر به پارلمان جدید معرفی کرده است.

اسد قیصر از رهبران ارشد حزب تحریک انصاف پاکستان (PTI) پس از ملاقات با عمران خان در زندان در جمع خبرنگاران گفت: «عمر ایوب نامزد ما برای انتخابات نخست وزیری خواهد بود، او را عمران خان معرفی کرده است».

قیصر گفت که حزب تحریک انصاف با احزاب دیگر تماس خواهد گرفت تا درباره حمایت از نامزدی ایوب گفت‌وگو کنند. مخالفان خان پیش از این اعلام کرده اند که برای تشکیل یک دولت اقلیت متحد می شوند.

حزب تحریک انصاف پاکستان به رهبری عمران خان روز سه‌شنبه اعلام کرد که برای تشکیل دولت مرکزی و دولت محلی پنجاب با حزب «مجلس وحدت المسلیمن» ائتلاف می‌کند و برای تشکیل دولت محلی در ایالت خیبرپختونخوا با حزب «حماعت اسلامی» ائتلاف می‌کند.

بر اساس اعلام کمیته انتخابات از ۲۶۶ کرسی اننتخابی پارلمان ملی پاکستان حزب تحریک پاکستان در انتخابات پارلماین اخیر ۹۰ کرسی کسب کردند. حزب «مسلم لیگ پاکستان» با کسب ۷۵ کرسی در جایگاه دوم این انتخابات قرار گرفت و حزب «مردم پاکستان» هم توانست ۵۴ کرسی را کسب کند و به این ترتیب در جایگاه سوم این انتخابات قرار بگیرد.

پارلمان ملی پاکستان ۳۶۶ کرسی دارد که ۲۶۶ نماینده از طریق رأی‌دهی مستقیم انتخاب می‌شوند. ۷۰ کرسی باقی‌مانده ۶۰ کرسی برای زنان و ۱۰ کرسی دیگر برای اقلیت‌های غیرمسلمان اختصاص داده شده است.

برای به‌دست‌آوردن اکثریت پارلمان و تشکیل دولت یک حزب باید حداقل ۱۶۹ کرسی در مجلس ملی داشته باشد.

نامزدهای تحت حمایت حزب تحریک پاکستان پس از ائتلاف با حزب مجلس وحدت مسلمین می‌توانند کرسی‌های ذخیره (۷۰ کرسی) را متناسب با تعداد کل کرسی‌ها خود در پارلمان ملی دریافت کنند. اگر این ائتلاف انجام شود، حزب عمران‌خان می‌تواند بیش از ۲۰ کرسی را از آن خود کند.

بیانیه حزب عمران‌خان امروز پس از آن منتشر شد که «امیر لیاقت بلوچ» معاون حزب جماعت اسلامی تأیید کرد که این حزب درباره تشکیل دولت محلی در این ایالت با حزب عمران‌خان در تماس است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه