English

سازمان ملل:

رژیم صهیونیستی نصفی از درخواست‌ها برای ارسال کمک به مردم غزه را رد کرده است

براساس اعلام آژانس امداد و کاریابی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) که این روزها به دلیل اتهام‌زنی اسرائیل، کمک‌های آمریکا و برخی کشورهای غربی به آن قطع شده است، از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون رژیم صهیونیستی نیمی از درخواست‌های این سازمان برای ارسال کمک به غزه را رد کرده است.

رژیم صهیونیستی نصفی از درخواست‌ها برای ارسال کمک به مردم غزه را رد کرده است
به گزارش خبرگزاری موج

، فیلیپ لازارینی کمیسر کل آژانس امداد و کاریابی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (UNRWA) روز جمعه به وقت محلی گفت که این آژانس امدادرسانی به آوارگان فلسطینی از ۲۳ ژانویه قادر به ارائه کمک به غزه نبوده است و مردم غزه در آستانه قحطی هستند.

وی گفت: «سازمان ملل متحد مناطق بزرگی از گرسنگی و سوء تغذیه را در شمال غزه شناسایی کرده که گمان می‌رود مردم در این مناطق در آستانه قحطی هستند.»

کمیسر آنروا اظهار داشت: «دست‌کم ۳۰۰ هزار نفر که در این منطقه زندگی می کنند برای بقای خود به کمک های ما وابسته هستند. مخالفت با دسترسی، مانع از کمک های بشردوستانه حیاتی می شود. با اراده سیاسی لازم، می توان این امر را به راحتی معکوس کرد.»

برنامه جهانی غذای سازمان ملل (WFP) نیز هشدار داد که « ۲.۲ میلیون نفر در غزه در شرایط غیرانسانی زندگی می کنند و با گرسنگی، قحطی و بیماری مواجه هستند و سرمای زمستان بر رنج آنها افزوده است.»

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل هفته گذشته گفت که پس از ادعاهای اسرائیل مبنی بر دست داشتن ۱۲ نفر از کارکنان آنروا در حمله هفتم اکتبر حماس، ماموریت این آژانس «باید به پایان برسد.»

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد، گروهی را برای بررسی مستقل عملکرد این آژانس سازمان ملل که نقشی ضروری و حیاتی در کمک رسانی به مردم فلسطین دارد، تعیین کرده است.

سخنگوی وزارت خارجه اسرائیل روز جمعه مدعی استقبال از این بازنگری شد اما ادعا کرد که این تحقیقات «مدت زیادی به تعویق افتاده" و دامنه آن را زیر سوال می برد.»

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه