English

ژاپن همکاری خود را با شرکت تسلیحاتی رژیم صهیونیستی را قطع کرد

یک شرکت ژاپنی اعلام کرد که در پی رای اخیر دادگاه بین‌المللی کیفری (لاهه) علیه رژیم صهیونیستی ، همکاری با شرکت نظامی و تسلیحاتی این رژیم را قطع کرده است.

ژاپن همکاری خود را  با شرکت تسلیحاتی رژیم صهیونیستی را قطع کرد
به گزارش خبرگزاری موج

​ به نقل از رویترز، شرکت ژاپنی «ایتوچو» به دنبال تصمیمات اخیر دیوان دادگستری بین‌المللی در لاهه درباره نسل‌کشی ارتش رژیم صهیونیستی در غزه، همکاری با شرکت صنایع نظامی اسرائیلی "البیت" را قطع کرده است.

مدیر ارشد مالی ایتوچو، تسویوشی هاچیمورا گفت، پس از آنکه دیوان بین‌المللی دادگستری در ماه گذشته به رژیم صهیونیستی دستور داد تا از فعالیت‌هایی که سبب نسل‌کشی فلسطینی‌ها می‌شود، جلوگیری کند، ایتاچو در نظر دارد تا به همکاری با این شرکت اسرائیلی پایان دهد.

دادگاه لاهه پرونده آفریقای جنوبی علیه نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه را اوایل بهمن بررسی کرد. بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به رای لاهه علیه رژیم صهیونیستی در پرونده شکایت آفریقای جنوبی از این رژیم، اتهام نسل‌کشی را وحشتناک و شوکه‌کننده خواند و گفت که جنگ در غزه همچنان ادامه خواهد داشت.

«جوآن دونوگو» قاضی دادگاه لاهه در جلسه صدور حکم درباره شکایت آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی درباره وقوع نسل کشی در غزه، تاکید کرد: ما به شدت درباره ادامه کشته شدن غیرنظامیان در نوار غزه نگران هستیم. نتانیاهو در واکنش به این حکم، گفت: همچنان به آنچه برای دفاع از خود و مردم‌مان ضروری می‌دانیم، ادامه خواهیم داد.

وی مدعی شد: آمادگی دادگاه برای بحث درباره جنایات جنگی اسراییل لکه ننگی است که تا نسل‌ها پاک نخواهد شد. اسراییل حق دارد از خودش دفاع کند

خبرنگار الجزیره گفته است که دادگاه لاهه تقریباً درباره همه مواردی که علیه رژیم صهیونیستی در شکایت آفریقای جنوبی مطرح شده بود، رای داده و تنها به موضوع لزوم برقراری آتش‌بس فوری در نوار غزه ورود نکرده است. یک کارشناس حقوقی نیز در گفت‌وگو با الجزیره، تصمیمات دادگاه لاهه را پیروزی ملت فلسطین خطاب کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه