English

مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا :

منطقه با قطع بودجه آنروا با خطر بی‌ثباتی مواجه می‌شود

مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا هشدار داد که قطع بودجه آنروا خطرناک بوده و ثبات را در منطقه تهدید خواهد کرد.

منطقه با قطع بودجه آنروا با خطر بی‌ثباتی مواجه می‌شود
به گزارش خبرگزاری موج

، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا نسبت به خطرات قطع بودجه آژانس امداد و کار سازمان ملل ( آنروا ) هشدار داد و آن را اقدامی «خطرناک» دانست که ثبات منطقه را تهدید می‌کند.

او در بیانیه‌ای که در وبسایت اتحادیه اروپا منتشر شد، با تاکید بر ارجحیت مسئولیت‌پذیری بر اقدامات هیجانی اعلام کرد: «اتهامات مطرح‌شده علیه کارکنان آنروا جدی هستند و تمام مقصران باید تنبیه شوند؛ (اما) قطع بودجه آنروا اقدامی نامتناسب و خطرناک است.»

به نقل از خبرگزاری آناتولی، مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا در این پیام به نقش کلیدی آنروا در تامین آب، غذا و دارو برای ۱.۱ میلیون فلسطینی گرفتار گرسنگی و بیماری در غزه تاکید و اظهار کرد بدون وجود این نهاد، دیگر نهادهای سازمان ملل نمی‌توانند در این زمینه فعالیت کنند.

بورل هشدار داد: در حال حاضر بیش از ۴۴۰ میلیون دلار بودجه تعلیق شده که معادل تقریباً نصف درآمد تخمینی این نهاد در ۲۰۲۴ است و اساساً بقای این سازمان را به خطر می‌اندازد. در صورت توقف یا محدودشدن خدمات این نهاد - که با وضع کنونی تا اواخر فوریه اتفاق می‌افتد - بحران بشردوستانه کنونی وخیم‌تر خواهد شد.

مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا در ادامه اظهار کرد که ازبین‌رفتن این نهاد ثبات منطقه را به خطر خواهد انداخت. رژیم صهیونیستی پیش‌تر ادعا کرد ۱۲ عضو آژانس امداد و کار سازمان ملل در عملیات «طوفان الاقصی» مشارکت داشتند.

آنروا یکی از نهادهای تحت‌نظر سازمان ملل است که در غزه، کرانه باختری، سوریه، لبنان و اردن به ساخت مدرسه، بیمارستان و مدیریت توزیع کمک‌های بشردوستانه مشغول است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه