English

چین از عدم اجازه شورای امنیت در اعمال زور علیه یمن پرده برداشت

سخنگوی وزارت امور خارجه چین با بیان اینکه وضعیت متشنج در دریای سرخ ناشی از حملات اسرائیل به نوار غزه است، تاکید کرد: شورای امنیت سازمان ملل متحد به هیچ کشوری اجازه استفاده از زور علیه یمن را نداده است

چین از عدم اجازه شورای امنیت در اعمال زور علیه یمن پرده برداشت
به گزارش خبرگزاری موج

​ به نقل از تارنمای خبری وزارت امور خارجه چین ، وانگ ونبین سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز (چهارشنبه چهارم بهمن) در خصوص گزارش روزنامه فایننشیال تایمز مبنی بر درخواست آمریکا از چین برای فشار بر تهران در مساله ناآرامی دریای سرخ ، اظهار داشت: پکن به شدت نگران افزایش تنش‌ها در دریای سرخ است.

وی افزود: آب‌های دریای سرخ یک مسیر تجاری بین‌المللی مهم برای حمل‌ونقل کالا و انرژی محسوب می‌شود.

روزنامه فایننشیال تایمز انگلیس مدعی شده بود که باوجود درخواست آمریکا در طول سه ماه گذشته، پکن نسبت به این موضوع رغبتی نشان نداده است.

وانگ در همین راستا خاطرنشان کرد که پکن ارتباط نزدیک با همه طرف‌ها را حفظ کرده و تلاش‌های فعالی برای کاهش تنش‌ها در دریای سرخ انجام داده است.

وی افزود:‌ ما خواستار توقف حملات یمنی‌ها به کشتی‌های تجاری هستیم و از طرف‌های مربوطه می‌خواهیم از افزایش تنش‌ها در دریای سرخ اجتناب کرده و به طور مشترک از ایمنی آبراه‌ها در دریای سرخ مطابق با قانون محافظت کنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین تاکید کرد: وضعیت متشنج در دریای سرخ ناشی از حملات اسرائیل به نوار غزه است و اولویت اصلی پکن هم پایان این جنگ است تا از گسترش این درگیری‌ها به مناطق دیگر جلوگیری شود.

وانگ که کشورش از اعضای دائم شورای امنیت است، با تاکید بر اینکه این شورا هرگز به هیچ کشوری اجازه استفاده از ابزار زور علیه یمن را نداده است، گفت: باید به حق حاکمیت و تمامیت ارضی کشورهای حاشیه دریای سرخ از جمله یمن احترام گذاشت.

این دیپلمات چینی تاکید کرد که پکن مایل به همکاری با همه طرف‌ها برای آرام کردن اوضاع و حفظ امنیت و ثبات در منطقه دریای سرخ است.

ارتش ملی یمن بارها تاکید کرده است که در راستای حمایت از مردم مظلوم غزه و توقف حملات رژیم صهیونیستی به مردم فلسطین، تنها مانع از عبور کشتی‌هایی با مبدا یا مقصد سرزمین‌های اشغالی از دریای سرخ خواهد شد و این موضوع شامل دیگر کشتی‌های تجاری نیست.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه