English

ناپدید شدن ۲ ملوان آمریکایی در سواحل سومالی

فرماندهی مرکزی آمریکا با انتشار بیانیه‌ای از ناپدیدشدن ۲ ملوان نیروی دریایی این کشور در سواحل سومالی خبر داد.

ناپدید شدن ۲ ملوان آمریکایی در سواحل سومالی
به گزارش خبرگزاری موج

 به نقل از سی‌ان‌ان، فرماندهی مرکزی آمریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که دو ملوان نیروی دریایی این کشور شامگاه پنج‌شنبه هنگام انجام عملیات در سواحل سومالی ناپدید شدند.

بیانیه فرماندهی مرکزی آمریکا بدون اشاره به علت ناپدیدشدن این دو نفر افزود که عملیات امدادونجات برای موقعیت‌یابی این ملوانان در جریان است.

در این بیانیه همچنین هیچ اطلاعاتی درباره عملیات این ملونان ناپدیدشده ارائه نداده و تنها به این اشاره می‌کند که آنها در منطقه عملیاتی ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا «در جلو مستقر شده بودند و از طیف گسترده‌ای از مأموریت‌ها پشتیبانی می‌کردند.»

به نوشته اسپوتنیک، ناپدیدشدن ۲ عضو نیروی دریایی آمریکا در شرایطی رخ می‌دهد که تنش‌ها در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب افزایش یافته، به‌ویژه اینکه آمریکا و انگلیس دیروز جمعه و امروز شنبه حملاتی علیه یمن انجام دادند.

آمریکا و انگلیس بامداد جمعه در اقدامی تجاوزکارانه و در حمایت از رژیم صهیونیستی، حملات گسسترده‌ای علیه یمن انجام دادند. «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد که در تجاوز آمریکا و انگلیس به یمن که در راستای حمایت از رژیم صهیونیستی انجام شد، صنعا و چند استان دیگر ۷۳بار هدف حمله قرار گرفت و ۱۱ نفر شهید یا زخمی شدند.

وی دراین‌باره گفت: دشمن آمریکایی- انگلیسی در چارچوب حمایت از جنایت رژیم صهیونیستی در نوار غزه یمن را مورد تجاوز قرار داد. آنها صنعا و استان‌های الحدیده، تعز، حجه و صعده را با ۷۳ حمله هوایی هدف قرار دادند. در این حملات ۵ نفر از نیروهای مسلح شهید و ۶ نفر دیگر زخمی شدند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن در ادامه تأکید کرد: دشمن آمریکایی و انگلیسی مسؤولیت کامل عواقب تجاوز مجرمانه علیه ملت یمن را به عهده دارد. تجاوز آمریکا و انگلیس به یمن هرگز بدون پاسخ و مجازات نخواهد ماند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه