English

اردن شواهد نسل‌کشی اسرائیل در غزه را به دیوان دادگستری بین‌المللی ارائه می‌دهد

نخست‌وزیر اردن امروز چهارشنبه اعلام کرد کشورش درباره ارتکاب نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه ادله محکمه پسندی به دیوان دادگستری بین‌المللی ارائه خواهد داد.

اردن شواهد نسل‌کشی اسرائیل در غزه را به دیوان دادگستری بین‌المللی ارائه می‌دهد
به گزارش خبرگزاری موج

، «بشر الخصاونه» نخست‌وزیر اردن در سخنرانی در پارلمان این کشور گفت: به محض اینکه دیوان دادگستری بین‌المللی شکایت آفریقای جنوبی را علیه جنایت نسل‌کشی رژیم صهیونیستی بررسی کند، تحقیقات و درخواست‌های حقوقی لازم را ارائه خواهیم داد.

وی ادامه داد: موضع ما تغییری نکرده و به اصول خود در دفاع از فلسطین و آرمان عادلانه آن پایبند هستیم و مفتخریم که در راستای خدمت به فلسطین و آرمان فلسطین مقابله و مشارکت داشته و تخصص خود را ارائه کردیم.

پیش‌تر «ایمن الصفدی» وزیر خارجه اردن گفت کشورش از شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی به اتهام ارتکاب نسل‌کشی در نوار غزه حمایت می‌کند و یک درخواست حقوقی به دادگاه ارائه خواهد کرد.

دیوان بین‌المللی دادگستری فردا پنجشنبه اولین جلسه علنی را درباره این شکایت آفریقای جنوبی برگزار می‌کند.

در همین راستا، جنبش حماس مواضع آمریکا درباره شکایت علیه رژیم صهیونیستی در دیوان بین‌المللی دادگستری را «بی‌اعتنایی به قوانین بین‌المللی» توصیف و خاطرنشان کرد که واشنگتن تلاش می‌کند سیستم‌های قضایی بین‌المللی را از ایفای نقش خود باز دارد.

روز سه‌شنبه «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد که شکایت آفریقای جنوبی در دیوان بین‌المللی دادگستری علیه رژیم صهیونیستی، توجه جامعه بین‌المللی را از «حل‌وفصل مناقشه فلسطین و اسرائیل» منحرف می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه