English

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا:

ما در کنار اوکراین هستیم

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به حملات گسترده موشکی و پهپادی اخیر روسیه به اوکراین، ابراز داشت: روسیه مسئول جنایات جنگی در اوکراین خواهد بود و ما در کنار اوکراین هستیم.

ما در کنار اوکراین هستیم
به گزارش خبرگزاری موج

، جوسپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت: گلوله‌باران و حملات گسترده موشکی و پهپادی غیرنظامیان و زیرساخت‌های غیرنظامی اوکراین توسط روسیه جنایت جنگی است و مسکو پاسخگوی این جنایات جنگی خواهد بود.

بورل با بیان اینکه مسکو سال جدید میلادی را با شلیک بیش از صد موشک و پهپاد به کی‌یف، خارکف و دیگر شهرهای اوکراین آغاز کرد، گفت: روسیه سال ۲۰۲۴ را با هدف قرار دادن غیرنظامیان، تخریب محله‌های مسکونی و زیرساخت‌های حیاتی اوکراین آغاز کرد.

وی در ادامه سخنان خود تاکید کرد: ما در کنار اوکراین هستیم.

به نوشته رسانه‌های اوکراینی، روسیه روز سه‌شنبه حملات هوایی پهپادی و موشکی گسترده‌ای را بر علیه اهداف متعددی در اوکراین انجام داد.

رسانه‌های اوکراینی مدعی شدند که پدافند هوایی اوکراین موفق شد ۷۲ مورد از این حملات از جمله ۱۰ موشک بالستیک کینزال Kh-۴۷M۲ را رهگیری و منهدم کند.

به گفته این رسانه‌ها، در نتیجه حملات موفق روز سه‌شنبه روسیه پنج نفر کشته و ۱۳۰ نفر زخمی شدند و بیش از ۲۵۰ تاسیسات غیرنظامی آسیب دیدند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه