English

وزیر خارجه روسیه:

جامعه بین الملل باید در دفاع از مردم غزه وارد شود

وزیر خارجه روسیه امروز اعلام کرد: باید نظارت بین‌المللی در غزه وجود داشته باشد.

جامعه بین الملل باید در دفاع از مردم غزه وارد شود
به گزارش خبرگزاری موج

 به نقل از العربیه، « سرگئی لاوروف » وزیر خارجه روسیه امروز یکشنبه در سخنانی اعلام کرد که قابل قبول نیست رژیم صهیونیستی از عملیات طوفان الاقصی (۷ اکتبر) به عنوان توجیهی برای مجازات دسته جمعی مردم فلسطین استفاده کند.

بر اساس اعلام این رسانه، وزیر امور خارجه روسیه در ادامه خواستار نظارت بین المللی در نوار غزه شد.

به گزارش الجزیره، سرگئی لاوروف» ضمن اشاره به اینکه عملیات طوفان الاقصی دلایل متعدد و پیش زمینه هایی داشته است، عنوان کرد: حمله حماس به اسراییل در خلاء اتفاق نیفتاد.

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه پیشتر در بیانیه ای اعلام کرده بود که وزیر خارجه کشورش با تعدادی از مقامات کشورهای عربی و اسلامی دیدار می کند.

این در حالیست که واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد، با اشاره به خودداری آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل از محکوم کردن حملات تل آویو علیه اهداف غیرنظامی در نوار غزه، گفته بود که انگیزه گوترش «سیاسی» است.

نبنزیا خطاب به حضار در نشست دومای دولتی روسیه تاکید کرد: در بحبوحه حملات بی‌رحمانه و بی‌هدف ارتش اسرائیل به مناطق مسکونی غزه، انگیزه سیاسی پشت تصمیم دبیرکل (سازمان ملل)، برای همه آشکار است؛ حملاتی که تاکنون هزاران کودک را کشته (به شهادت رسانده) است. با این حال، دبیرکل (سازمان ملل) برای آنکه اسرائیل را متجاوز و ناقض مقررات بخواند و آن را در فهرست سیاه قرار دهد، هیچ عجله‌ای ندارد! می‌خواهم بدانم که آیا این به‌اصطلاح «دیوان»، علیه نخست وزیر اسرائیل که دستور قتل عام در غزه را صادر کرده است هم حکم بازداشت صادر خواهد کرد؟ مسلماً هیچ‌کس کودکان را از آنجا تبعید نمی‌کند بلکه آنها در حملات هوایی و توپخانه‌ای کشته می‌شوند؛ حملاتی که از قضا با تسلیحات ساخت آمریکا انجام می‌شود!

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه