English

سفارت آمریکا در عراق مورد حمله خمپاره‌ای قرار گرفت

مقام نظامی آمریکا اعلام کرد که سفارت این کشور در عراق هدف حملات خمپاره‌ای قرار گرفته است.

سفارت آمریکا در عراق مورد حمله خمپاره‌ای قرار گرفت
به گزارش خبرگزاری موج

، یک مقام نظامی آمریکایی که نخواسته نامش فاش شود در گفت‌وگو با رویترز اعلام کرد که امروز جمعه نزدیک به ۷ گلوله خمپاره در سفارت آمریکا در بغداد فرود آمد.

به گفته این مقام نظامی این حمله خسارت جزئی ایجاد کرده، اما هیچ فردی در این حمله زخمی نشد.

به نوشته الجزیره، در بیش از یک سال این نخستین حمله به سفارت آمریکا در بغداد است و هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حمله را به عهده نگرفته است.

حمله به سفارت آمریکا در بغداد در شرایطی انجام می‌شود که پس از حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه و کشتار بی‌رحمانه مردم فلسطین، گروه‌های مقاومت در عراق و سوریه بارها پایگاه‌های غیرقانونی آمریکا در این کشور را هدف حمله موشکی و پهپادی قرار دادند.

پیش از این نیز وزارت امور خارجه عراق با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که «گروه‌های غیرقانونی» سفارت آمریکا در بغداد را هدف حمله قرار دادند و بغداد این اقدام را مردود دانسه و آن را محکوم می‌کند.

بامداد امروز برخی از رسانه‌ها اعلام کردند که سفارت آمریکا هدف حمله راکتی قرار گرفته و صدای انفجار و آژیر از درون ساختمان سفارت شنیده شده است.

از سویی دیگر «احمد الصحاف» سخنگوی وزارت خارجه عراق تاکید کرد «بغداد به حمایت از هیأت‌های دیپلماتیک و به خطر نیفتادن امنیت آن‌ها متعهد است.» وی همچنین افزود که نهادهای امنیتی عراق تمام تلاش خود را برای دستگیری عوامل این حمله و تحویل آن‌ها به دستگاه قضایی عراق به کار خواهند گرفت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه