English

واکنش پوتین به جنگ غزه

رئیس‌جمهور روسیه امروز سه‌شنبه گفت جنگ در غزه باعث ایجاد رنج‌های ناگفته زیادی برای غیرنظامیان فلسطینی شده است.

واکنش پوتین به جنگ غزه
به گزارش خبرگزاری موج

، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه امروز سه‌شنبه تصریح کرد جنگ در غزه باعث ایجاد «رنج‌های ناگفته» برای غیرنظامی‌های فلسطینی شده است. 

پوتین در پیامی به محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی گفت: «اکنون که این درگیری خون‌بار باعث ایجاد رنج‌های ناگفته‌ای برای مردم فلسطین شده تأکید بر حمایت مستمر روسیه از اجرای حقوق قانونی مردم شما برای ایجاد یک کشور مستقل در مرزهای 1967 را بار دیگر موردتأکید قرار دهد.»

پوتین این پیام را به مناسبت روز جهانی همبستگی با مردم فلسطین ارسال کرده است. در آن رویداد این پیام توسط میخائیل بوگدانوف، معاون وزیر خارجه روسیه قرائت شد. 

طبق گفته ولادیمیر پوتین تشکیل یک کشور مستقل فلسطینی براساس مرزهای 1967 یکی از اصلی‌ترین شرط‌ها برای برقراری صلح ماندگار و عادلانه میان فلسطین و اسرائیل است. 

رئیس‌جمهور روسیه همچنین تصریح کرد: «من اطمینان دارم از طریق تلاش‌های مشترک ما قادر به تقویت بیشتر روابط میان روسیه و فلسطین و همچنین همکاری‌های مفید در عرصه‌های مختلف خواهیم بود.»

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در روز هفتم اکتبر (۱۵ مهرماه) در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغال فلسطین و حدود دو دهه محاصره غزه و زندان و شکنجه هزاران فلسطینی عملیات موسوم به «طوفان‌الاقصی» را آغاز کرد.

این عملیات یکی از مرگبارترین حملات علیه این رژیم بود. مبارزان حماس در چند نقطه از حصارهای مرزی به داخل اراضی اشغالی نفوذ کردند، به روستاها یورش بردند و علاوه به هلاکت رساندن، شمار زیادی از اسرائیلی‌ها، شماری از آن‌ها را به اسارت گرفتند.

رژیم صهیونیستی در پاسخ به این عملیات، حملات سنگینی را علیه غزه آغاز کرده و این منطقه را تحت محاصره کامل قرار داده است. حملات رژیم صهیونیستی به شهادت بیش از 14500 غیرنظامی منجر شده است. 

همچنین «می الکیله» وزیر بهداشت فلسطین روز گذشته تصریح کرد که به خاطر تخریب منازل غزه در جریان حملات رژیم صهیونیستی، 56 هزار خانواده بدون سر پناه هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه