English

کره شمالی سفارتش در بنگلادش را بست

کره شمالی سفارت خود در بنگلادش را تعطیل کرد تا شمار سفارت‌های تعطیل شده این کشور در نقاط مختلف جهان در دو ماه اخیر به ۶ برسد.

کره شمالی سفارتش در بنگلادش را بست
به گزارش خبرگزاری موج

 به نقل از NK News، مقامات بنگلادشی امروز دوشنبه اعلام کردند سفارت کره شمالی در این کشور بسته شده است.

یک مقام بنگلادشی دراین‌باره گفت: سفارت کره شمالی در بنگلادش بسته شده و این آخرین مورد از بسته شدن سفارت‌های کره شمالی طی ماه گذشته است.

سفارت کره شمالی در داکا ششمین سفارت این کشور است که پس از سفارت‌های این کشور در اسپانیا، هنگ کنگ، اوگاندا، آنگولا و نپال از اواخر اکتبر بسته شده است. یک رسانه ژاپنی پیشتر گزارش داده بود که پیونگ یانگ قصد دارد در مجموع بیش از ده سفارت را ببندد.

«توفیق حسن» مدیر کل آسیای شرقی وزارت امور خارجه بنگلادش، به NK News گفت: مسئولان کره شمالی به ما اطلاع دادند که برای جابه‌جایی بهتر و برای رسیدن هداف عملیاتی بهتر در سراسر جهان، تعدادی از مقرهای دیپلماتیک خود را تعطیل می‌کنند. با این همه احتمال بازگشایی سفارت کره شمالی در داکا وجود دارد.

به گفته این مقام بنگلادشی، «پاک سونگ یوپ» سفیر کره شمالی و سه دیپلمات دیگر که قبلاً در این کشور مستقر بودند، هفته گذشته عازم گوانگژو چین شدند.

قرار است هیئت دیپلماتیک کره شمالی در دهلی نو مسئولیت تمام امور کره شمالی در بنگلادش را بر عهده بگیرد. مدیر کل آسیای شرقی وزارت امور خارجه بنگلادش گفت که بعید است بسته شدن سفارت تاثیری بر روابط کره شمالی و بنگلادش داشته باشد زیرا تعامل چندانی با کره شمالی وجود نداشت.

اوایل این ماه، رسانه‌های دولتی کره شمالی تصمیم به تعطیلی سفارت‌ها را به شرایط بین‌المللی و سیاست خارجی دولت نسبت دادند. در همین بیانیه آمده است که قرار است مقرهای دیپلماتیک جدید کره شمالی در کشورهای دیگر افتتاح شود. کره شمالی و بنگلادش در سال ۱۹۷۳، روابط دیپلماتیک برقرار کردند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه