English

رئیس جمهوری الجزایر:

رژیم صهیونیستی هیچ توجهی به سازمان ملل متحد نمی‌کند

رئیس جمهوری الجزایر ابراز داشت که شورای امنیت تقریباً فلج شده و رژیم اشغالگر به سازمان ملل متحد توجهی نمی‌کند.

رژیم صهیونیستی هیچ توجهی به سازمان ملل متحد نمی‌کند
به گزارش خبرگزاری موج

، عبدالمجید تبون، رئیس جمهوری الجزایر در جریان سخنرانی خود در پانزدهمین نشست گروه ۱۰ وابسته به اتحادیه آفریقا که مربوط به پرونده اصلاحات شورای امنیت است، خاطرنشان کرد، این نشست در سایه فلجی شورای امنیت و بحران وخیمی برگزار شده که سیستم امنیت گروهی را مختل کرده است.

براساس گزارش خبرگزاری آناتولی، گروه ۱۰ شامل اعضای ۵۵ کشور اتحادیه آفریقا است و در سال ۲۰۰۵ با هدف اصلاح سازمان ملل تشکیل شد و شامل مصر، الجزایر، اتیوپی، نیجریه، آفریقای جنوبی، سنگال، سودان، تونس، اوگاندا و زامبیا می‌شود.

رئیس جمهوری الجزایر همچنین تصریح کرد، امروز این گروه بین‌المللی (شورای امنیت) بدون هیچ‌گونه اقدام واقعی و هدفمند یا ابتکارعمل سیاسی جدی شاهد بحران‌ها و درگیری‌های پی‌درپی است.

عبدالمجید تبون در ادامه افزود: فلسطینیان با یک تراژدی واقعی روبه‌رو هستند که روز به روز به دلیل عجز و ناتوانی نهادهای سازمان ملل و موسسات جهانی ما در بازدارندگی رژیم اشغالگر از ارتکاب جنایت‌هایش و توقف نقض قوانین بین‌المللی وخیم‌تر می‌شود.

وی همچنین اظهار کرد، رژیم صهیونیستی هیچ توجهی به سازمان ملل نمی‌کند و آنچه را تصویب می‌کند را نادیده می‌گیرد و همه وظایف، مسؤولیت‌ها و تعهداتی را که به آن تحمیل می‌کند را زیر پا می‌گذارد.

رئیس جمهوری الجزایر در بخش دیگری از سخنانش بار دیگر بر لزوم اصلاح بی‌عدالتی در قاره آفریقا تاکید کرد، چرا که این قاره به رغم اینکه به بیش از ۷۰ درصد موضوعات و مسائل درج شده در دستورکار شورای امنیت مربوط می‌شود، تنها غایب در گروه اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل است و کمترین نمایندگی را در گروه اعضای غیردائم دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه