English

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی:

ایران باید توضیحات فنی معتبری را برای حضور ذرات اورانیوم با منشاء انسانی در ورامین و تورقوزآباد به آژانس ارائه کند

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ابراز داشت: ایران باید توضیحات فنی معتبری را برای حضور ذرات اورانیوم با منشاء انسانی در ورامین و تورقوزآباد به آژانس ارائه کند و آژانس را از مکان(های) فعلی مواد هسته ای و/یا تجهیزات آلوده مطلع کند.

ایران باید توضیحات فنی معتبری را برای حضور ذرات اورانیوم با منشاء انسانی در ورامین و تورقوزآباد به آژانس ارائه کند
به گزارش خبرگزاری موج

، رافائل گروسی طی سخنانی در نخستین روز از برگزاری دور جدید نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین به تدابیر جبرانی ایران در برجام و قانون راهبردی مجلس (قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها و صیانت از منافع ملت ایران) اشاره و عنوان کرد: ذخایر اورانیوم غنی‌شده با خلوص ۵ درصد، ۲۰ درصد و ۶۰ درصد از آخرین جلسه شورا در ماه سپتامبر افزایش یافته است.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با چشم‌پوشی از تداوم تعامل و همکاری ایران با آژانس در راستای تعهدات خود ذیل موافقتنامه‌های پادمان مدعی شد: شما گزارش من درباره توافقنامه پادمان NPT با جمهوری اسلامی ایران را در اختیار دارید. متاسفم که هیچ پیشرفت دیگری در اجرای بیانیه مشترک امضا شده در تهران در ۴ مارس حاصل نشده است.

وی در  ادامه اظهارات ادعایی خود افزود: ایران باید توضیحات فنی معتبری را برای حضور ذرات اورانیوم با منشاء انسانی در ورامین و تورقوزآباد به آژانس ارائه کند و آژانس را از مکان(های) فعلی مواد هسته ای و/یا تجهیزات آلوده مطلع کند. این مسائل پادمانی باقیمانده ناشی از تعهدات ایران ذیل توافقنامه پادمان جامع است و باید حل و فصل شود تا آژانس در موقعیتی باشد که تضمین دهد برنامه هسته ای ایران منحصراً صلح آمیز است.

گروسی سپس ادعا کرد: من به طور جدی نگران هستم که اجرای بیانیه مشترک ۴ مارس ۲۰۲۳ به بن بست رسیده است. راه پیش رو باید شامل اجرای صادقانه و مشارکتی تعهداتی باشد که ما توافق کردیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه