English

وزیر خارجه روسیه:

ایران و لبنان خواستار جلوگیری از تشدید تنش‌ها در غزه هستند

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه ابراز داشت: ایران و لبنان خواستار دخالت در تشدید تنش‌ ها میان فلسطین و اسرائیل نیستند و اگر اقدام تحریک آمیزی نباشد در این درگیری مشارکت نخواهند کرد.

ایران و لبنان خواستار جلوگیری از تشدید تنش‌ها در غزه هستند
به گزارش خبرگزاری موج

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه امروز چهارشنبه در سخنانی گفت: ایجاد کشور فلسطین از منظر تاریخی اجتناب ناپذیر است. اسرائیل نباید با امتناع از ایجاد یک کشور فلسطینی و کاهش سرزمینی که برای آن در نظر گرفته شده، (برای خود) امنیت بخرد.

وزیر خارجه روسیه در مصاحبه با راشا تودی در این خصوص اعلام کرد: به نظر می رسد آمریکا غیر از وقفه های بشردوستانه آن هم بدون هیچ گونه تعهدات بیشتر، برای هیچ گزینه دیگری آماده نیست.

سرگئی لاوروف در ادامه افزود: ایران و لبنان خواستار دخالت در تشدید تنش‌ ها میان فلسطین و اسرائیل نیستند و اگر اقدام تحریک آمیزی نباشد در این درگیری مشارکت نخواهند کرد.

این در حالیست که وی پیشتر اعلام کرده بود که آمریکا و کشورهای اروپایی منطقه غرب آسیا را به سمت یک جنگ بزرگ حرکت می‌دهند.

وی دراین‌باره گفت: هم‌اکنون می‌بینیم که آنگلوساکسون‌ها غرب آسیا را به سمت یک جنگ بزرگ حرکت می‌دهند.این شرایط در دیگر مناطق از جمله اوکراین نیز وجود دارد. مثال‌های فراوانی در این زمینه وجود دارد، اما نتیجه در نهایت باخت-باخت است. غرب ساختار دولتی را در عراق و لیبی تضعیف کرد و هم‌اکنون تلاش دارند همین وضعیت را برای جمهوری عربی سوریه رخ دهد.

این در حالی است که حملات وحشیانه هوایی و توپخانه ای ارتش رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف نوار غزه همچنان ادامه دارد. نیروهای مقاومت فلسطین در کرانه باختری و جنوب غزه موفق شده‌اند در درگیری با نظامیان اشغالگر، آنها را به همراه تجهیزاتشان هدف قرار دهند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه