English

صحبت‌های رئیس جمهور ترکیه درباره وضعیت نخست وزیر رژیم صهیونیستی

رئیس جمهور ترکیه درباره وضعیت نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت: وضعیت امروز نتانیاهو، امروز از فردایش بهتر است. در حال حاضر ۶۰-۷۰ درصد مردم اسرائیل در مقابل نتانیاهو هستند.

صحبت‌های رئیس جمهور ترکیه درباره وضعیت نخست وزیر رژیم صهیونیستی

به گزارش خبرگزاری موج، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در بازگشت از نشست سران اکو در ازبکستان در جمع خبرنگاران با اشاره به جنگ غزه و جنایات رژیم صهیونیستی اظهار داشت: اگر اسرائیلی این ظلم و وحشیگری را ادامه دهد، پس چیزی هست که همه رهبران دنیا باید به فکر بیفتند. ما رویکردمان را از همان ابتدا با جسارت بیان کردیم و آن را ادامه می دهیم.

وی افزود: اسرائیل جنایات خود را از امروز شروع نکرد بلکه گذشته ای دارد که به 1947  می رسد. در تحولات امروز هم از ابتدا آمریکا و غرب نقش دارند. دبیر کل سازمان ملل موضعی داشته که درست است و گوترش در کنار حق و حقیقت ایستاده است. نکته مورد توجه این است که اکنون در کنار آمریکا و اسرائیل چند کشور ایستاده اند؟ در رای گیری برای آتش بس در غزه تنها 14 کشور در کنار آمریکا ایستادند اما 120 کشور در مقابل او ایستادند و 40 کشور نیز ممتنع بودند. این یک پیام برای آمریکا داشت که هر قدر می خواهی بزرگ باش، اما محق نیستی. اسرائیلی محق نیست. در اینجا مظلوم ها هستند که محق هستند.

رئیس جمهور ترکیه با اشاره به نشست سران سازمان همکاری اسلامی در ریاض گفت: بعد از‌ آن نیز دیپلماسی تلفنی خود را دنبال خواهم کرد. ما به دنبال ایجاد کریدور موقت کمک رسانی نیستیم. بلکه به دنبال فشار بر اسرائیل برای انتقال مجروحان هستیم. ما حاضر به پذیرش بیماران مزمن و مجروحان غزه هستیم و برای آن نیز اقدامات خود را برای آمادگی انجام داده ایم. اگر مجروحان و بیماران مزمن را بدهند سیگنال های مثبتی است.

اردوغان در ادامه با بیان اینکه آتش بس اولویت ماست و برای این موضوع همه گام هایی که باید برداشته شود را دنبال می کنیم، گفت: در حال حاضر 20-30 تریلی به غزه می رود که باید حداقل به 500 تریلی برسد که به آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا گفتیم که نگاه بلینکن به این موضوع مثبت بود. اگر این 500 تریلی محقق شود وضعیت کمی بهتر خواهد شد زیرا در آنها غذا، دارو و احتیاجات اساسی مردم غزه خواهد بود. به این منطقه آمبولانس نیز باید ارسال شود. در مورد آمریکا و کشورهای غربی احساس می کنم که بدنبال تغییراتی در سیاست خود هستند. 

وی با اشاره به سفر بلینکن به سرزمین های اشغالی که گفته بود به عنوان یک یهودی اینجا هستم، اظهار داشت: این بزرگترین اشتباه بلینکن در همان ابتدا این بود. این موضع گیری جوابی دارد. پاسخ آن در ترکیه داده شد که در نقاط مختلف اعتراضات علیه سیاست های آمریکا شکل گرفت و در نقاط مختلف دنیا نیز چنین اتفاقی افتاد.

رئیس جمهور ترکیه درباره وضعیت نتانیاهو نیز گفت: وضعیت امروز نتانیاهو امروز از فردایش بهتر است. در حال حاضر 60-70 درصد مردم اسرائیل در مقابل نتانیاهو هستند. مسئله حماس گروگان گرفتن غیرنظامیان نیست بلکه کاملاً برعکس، مسئله اصلی آزاد کردن زندانیان فلسطینی نزد اسرائیل شده است. اگر ما وارد مذاکرات شویم، اولین اقداممان پیگیری سریع آزادی فلسطینی ها نزد اسرائیل است و بعد از آن آزادی اسرای اسرائیلی را دنبال می کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه