English

ترکیه سفیرش را از تل آویو فرا خواند

وزارت امور خارجه ترکیه امروز شنبه اعلام کرد که سفیرش در تل آویو را فراخوانده است.

ترکیه سفیرش را از تل آویو فرا خواند

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری رسمی ترکیه (آناتولی)، وزارت امور خارجه این کشور اعلام کرد آنکارا سفیرش در تل آویو را به دلیل "عدم پاسخگویی طرف اسرائیلی به خواسته ها در زمینه آتش بس و ادامه حملات به غیر نظامیان" فراخوانده است.

براساس این بیانیه، از جمله سایر دلایل فراخواندن سفیر ترکیه "ندادن مجوز به ترکیه برای ارسال دائمی و مستمر کمک های انسانی به غزه با توجه به فاجعه انسانی کنونی در این منطقه" است.

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه نیز امروز شنبه، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را فاقد مشروعیت حتی در میان صهیونیست‌ها و فردی به لحاظ سیاسی مرده ارزیابی کرد و گفت: (بنیامین) نتانیاهو (نخست وزیر رژیم اسرائیل) دیگر فردی نیست که بتوانیم با او به هر شکلی وارد مذاکره شویم؛ او را نادیده گرفته و کنار گذاشتیم.

وی با بیان اینکه شخص نتانیاهو مسئول حملات به غزه است، افزود: نتانیاهو خشم اسرائیلی‌ها را برانگیخته و حمایت آنها را از دست داده و مخالفت با او در (سرزمین های اشغالی) اسرائیل تشدید شده است.

نیروهای مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیر کننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران بی وقفه مناطق مسکونی و درمانی این منطقه است.

وزارت بهداشت فلسطین در غزه شمار شهدای حملات رژیم صهیونیستی به این باریکه بمباران های وحشیانه رژیم صهیونیستی به این منطقه را حدود 9500 نفر اعلام کرده که ۳۹۰۰ نفر از شهدا کودک و ۲۵۰۹ نفر زن هستند . شمار زخمی‌ها نیز بیش از۲۰ هزار نفر و تعداد مفقودی‌ها هم ۲ هزار نفر می باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه